שלוש שנים אחרי "בתוך לואין דיוויס" – הסרט שהזניק את אוסקר אייזק ואת אדם דרייבר ליקום של "מלחמת הכוכבים" – חוזרים האחים כהן עם סרט חדש. "זה מאוד מוזר כשאנשים שאתה מכיר משחקים ב'מלחמת הכוכבים'", אמר איתן כהן, שכמו אחיו, ג'ואל, עוד לא ראה את "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר", כי הם היו עסוקים מדי בסרט החדש שלהם, “יחי הקיסר!", שיעלה היום לאקרנים.

תסריט של האחים כהן - לא לכולם
אחרי שכתבו, ביימו והפיקו יחד קרוב ל־20 סרטים וגרפו ארבעה אוסקרים, האחים היהודים שגדלו בפרבר של מיניאפוליס ממשיכים בשלהם, בלי להתכופף בפני סטנדרטים הוליוודיים מקובלים. כמו וודי אלן, לאחים כהן יש יכולת ללהק לסרטיהם את הכוכבים הגדולים ביותר במחיר זול בהרבה ממה שהם בדרך כלל מקבלים, בזכות הכבוד שרוכשים להם ולסרטיהם. “זה לא סוד שאנחנו פועלים בשוליים, מבחינת מה שאנחנו עושים והתקציבים שאנחנו עובדים איתם", אמר ג'ואל לאחרונה בראיון למגזין “וריאטי". “רוב השחקנים בתעשייה או כוכבי קולנוע שמחשיבים את עצמם כשחקנים, אם הם רואים תפקיד שהם רוצים לשחק, הם מוכנים לעשות פשרות". 
 
ג'ורג' קלוני, שזהו סרטו הרביעי עם האחים, ממהר לאשר. “אין מה לעשות, אם היית מעורב בעשיית סרטים ב־35 השנים האחרונות, יש להם מקום מאוד מיוחד עבור אנשים בתעשייה", הוא אומר. “זאת היכולת שלהם לערבב דרמה, הדמיון שלהם, הדרך שבה הם כותבים... אתה לא עושה איתם אימפרוביזציות כי זה בערך כמו לעשות אימפרוביזציה על שייקספיר. הם כותבים בתבנית מסוימת, ויש לזה הקצב שלהם. הם כותבים אדירים. הם במאים בעלי דמיון עשיר במיוחד, ובנוסף לכל, הכי כיף לעבוד איתם. בכל פעם שהם מתקשרים, אני ישר אומר: ‘תגידו לי לאן להגיע ואני אהיה שם'".
 

"קל לעבוד איתם"


ב"יחי הקיסר!", שמתרחש בהוליווד הקלאסית, באולפני קולנוע ענקיים סטייל MGM בשנות ה־50, מגלם קלוני כוכב הוליוודי, מעין גארי קופר או קירק דאגלס, שנחטף במהלך צילומי הסרט “יחי הקיסר!". ג'וש ברולין, שכבר שיחק אצל האחים כהן ב"ארץ קשוחה" וב"אומץ אמיתי", מגלם את אדי מניקס – האיש שאחראי באולפנים למנוע מהשערוריות של הכוכבים לדלוף לעיתונות. דמותו מבוססת באופן רופף על אדי מניקס האמיתי, שהעלים שערוריות באולפני MGM בימי תור הזהב של הוליווד. "הוא האדם השפוי בעולם לא שפוי", הסביר ג'ואל. "תעשיית הקולנוע היא בית משוגעים". עוד מככבים בסרט צ'אנינג טייטום, בתפקיד שחקן־רקדן א־לה ג'ין קלי (כולל ריקודי הסטפס) וסקרלט ג'והנסון בתפקיד כוכבנית יפהפייה בסגנון אסתר ויליאמס. טילדה סווינטון מגלמת בסרט אחיות תאומות שהן כתבות רכילות שמתחרות זו בזו.
 
ג'ואל (61) מתגורר באפר ווסט סייד עם אשתו, השחקנית פרנסס מקדורמנד, ואילו איתן (58) נשוי לעורכת הסרטים טרישיה קוק, ומתגורר קרוב יותר למשרדי ההפקה שלהם בדאונטאון מנהטן. אנשים שעובדים איתם מעידים שהם לא מרבים להתראות מחוץ לשעות העבודה. אבל בזמן שהם עובדים, הם נהנים מכל רגע.
“הם מצחיקים, הם משתטים", פצח קלוני בתיאור מפורט על האחים כשנשאל איך הם מתנהגים על הסט. “הם צוחקים מאחורי המוניטורים כל כך חזק שנדמה שאיש הסאונד יכול לשמוע אותם. קל מאוד לעבוד איתם. הם סוג של עורכים לפני שהם מצלמים, בגלל זה יש לסרטים שלהם נקודת מבט כל כך ברורה. אני חושב שעשיתי איתם גג שלושה או ארבעה טייקים. הם לא עושים חזרות... הם תמיד מסכימים על הכל. הם מסתכלים אחד על השני ואומרים, ‘כן, כן'. זה כיף להגיד בקול רם: ‘ג'ואל, זה רעיון הרבה יותר טוב מהרעיון של איתן'. הם עובדים כאילו הם בנאדם אחד. הם ממש צוות".