נפטר מפצעיו אחד הנפגעים מפיגוע הדקירה שהתרחש הערב (חמישי) בשער בנימין. הצעיר, כבן 21, היה נשוי ואב לתינוק. הוא נדקר באופן קשה בצווארו ולאחר ניסיונות החייאה ממושכים בבית החולים שערי צדק נאלצו לקבוע את מותו. "בצער רב אנו מודיעים על פטירתו של פצוע הדקירה מהארוע בשער בנימין" נמסר מבית החולים. "מיד עם פינויו לחדר הטראומה לפני כשלוש שעות הוחל בפעולות החייאה נרחבות ורציפות אך לצערנו הן לא צלחו והוא נפטר מפצעיו".



באירוע נפגע אדם נוסף כבן 36, שמטופל ביחידה לטיפול נמרץ והוא נמצא במצב בינוני, יציב, בהכרה מלאה, מוקף בבני משפחתו. צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי במקום האירוע לפצועים ואז פינו אותם לבית החולים. שלוש נפגעות חרדה פונו אף הן אל חדר המיון בבית החולים הדסה, מצבן קל.

פיגוע דקירה ברמי לוי, שער בנימין


נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, הגיב לאירוע עם היוודע דבר מות הצעיר: "אדם חוזר מעמל יומו, עוצר לקניית מצרכים לכבוד שבת, ונלקח לעולמים בידי רוצחים בני עוולה. אנחנו נאבק ונגיב ביד קשה על מנת להשיב את השגרה לחיי התושבים בכל מקום, בכל עת. אנחנו ננצח את הטרור. בשעה זו בה הלב דואב, אני שולח חיבוק של נחמה למשפחה השכולה ותפילות להחלמה מהירה של הפצועים".

זירת פיגוע הדקירה בסניף רמי לוי, שער בנימין


"נכנסתי לתפילה בסניף ואז שמענו צעקות בחוץ"

האירוע התרחש לאחר ששני מחבלים כבני 14 מבתוניא חדרו למתחם של סניף "רמי לוי" באזור התעשייה של שער בנימין. מחקירה ראשונית עולה כי השניים הסתובבו בסניף במשך 20 דקות לפני שביצעו את הדקירות. כמו כן עולה כי אזרחים שהיו במקום מנעו מהשניים לברוח באמצעות עגלות, עד שאזרח ירה במחבלים ונטרל אותם. האזרח החמוש סיפר: "נכנסתי לתפילה בסניף ואז שמענו צעקות בחוץ. יצאנו ואני זיהיתי מחבל אחד ויריתי בו. היו שם שני חיילים במקום, מאבטחים ואזרחים. ניטרלתי את המחבלים והבחנתי בשני פצועים במקום".

תמר אסרף, דוברת המועצה האזורית מטה בנימין, סיפרה לערוץ 2 כי בימי שגרה הסניף של רמי לוי באזור התעשייה של שער בנימין הוא "אי שפוי של דו קיום" אך אמרה גם כי "זה פיגוע הדקירה השני במקום". בפיגוע הקודם, מחבל דקר אדם כבן 30 ופצע אותו קשה, סמוך לסניף. 

אסרף הוסיפה כי "בדרך כלל קונים במקום פלסטינים ויהודים בשיתוף. זה (הפיגוע) חבל מאוד וכואב, אנו מאחלים רפואה שלמה לפצועים ומקווים שהפעמים הבאות יסוכלו".