דונלד טראמפ קנה לעצמו אויבים רבים בזמן המירוץ השנוי במחלוקת שלו לנשיאות ארצות הברית מטעם המפלגה הרפובליקנית, אבל כנראה שאף אחד מהם לא הגיע לסדר הגודל של האדם החדש שהתגייס נגדו: ראש הכנסייה הקתולית, האפיפיור פרנציסקוס. פרנציסקוס אמר היום (חמישי) כי אדם שמתבטא כמו טראמפ הוא "לא נוצרי", כשהוא מתייחס להתבטאויות החריפות של המועמד הרפובליקני בעד גירוש מהגרים מקסיקנים, ודרישתו מממשלת מקסיקו לממן חומה בגבול ארצות הברית.

"אדם שעסוק בבניית גדרות, ולא בבניית גשרים, הוא לא נוצרי", אמר האפיפיור, בתגובה לשאלת כתב, בדרכו חזרה מסיור בן שישה ימים במקסיקו. 

האפיפיור פרנציסקוס. צילום: רויטרס

 
טראמפ, כהרגלו, לא הגיב בשתיקה, והתבטא חזרה נגד האיש שיותר ממיליארד קתולים בעולם סרים למרותו. "אם וכאשר הוותיקן יותקף על ידי דאעש, המטרה האולטימטיבית שלו, אני יכול להבטיח לכם שהאפיפיור רק יתפלל שדונלד טראמפ יהיה נשיא ארצות הברית", אמר טראמפ בנאום בדרום קרוליינה, כך לפי סוכנות הידיעות "רויטרס". "זו בושה למנהיג דתי לפקפק באמונתו של מישהו. אני גאה להיות נוצרי, וכנשיא לא אתן לנצרות להמשיך להיות מותקפת ומוחלשת באופן קבוע". טראמפ הדגיש כי דעותיו בנוגע למהגרים מקסיקניים עומדות בעינן, וכי אם ייבחר הוא יגרש מיליונים. 

דונלד טראמפ, יזם נדל"ן, מיליארדר וכוכב ריאליטי, ניצח בשבוע שעבר בפריימריז בניו המפשייר למועמד של המפלגה הרפובליקנית למירוץ לנשיאות ארצות הברית. טראמפ התפרסם בפרובוקציות ועימותים רבים. השבוע איים טראמפ כי יתבע את יריבו למירוץ טום קרוז, שלטענתו לא יכול להיות נשיא מכיוון שנולד בקנדה. בשבוע הבא יתקיימו הפריימריז של המפלגה הרפובליקנית במדינת נוואדה. בראשון במרץ ייערך ה-Super Tuesday, שבו יצביעו מדינות רבות, ויינתן ככל הנראה כיוון ראשוני משמעותי לתוצאות האמת על המועמדים הרפובליקנים והדמוקרטים.