חייל צה"ל סמל טוביה ינאי ויסמן (21) ז"ל, נרצח בפיגוע בשער בנימין, כך הותר הערב (חמישי) לפרסום. ינאי ויסמן ז"ל, תושב ההתנחלות מעלה מכמש, לוחם בנח"ל, נשוי ואב לתינוק, נדקר על ידי המחבלים שהגיע למתחם "רמי לוי" שבאזור התעשייה, ומאוחר יותר נפטר בבית החולים. 

האירוע התרחש לאחר ששני מחבלים בני 14 מביתוניא שליד רמאללה חדרו למתחם של סניף רשת הסופרים בשער בנימין. הם דקרו שני אזרחים ישראלים, את ויסמן בן ה-21 ואזרח נוסף בן 35. שני המחבלים הסתובבו בסניף במשך 20 דקות לפני שביצעו את הדקירות. אזרחים שהיו במקום מנעו מהשניים לברוח באמצעות עגלות, עד שאזרח ירה בהם ונטרל אותם על ידי אזרח נוסף שהיה במקום. צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי במקום האירוע לפצועים ואז פינו אותם לבית החולים.
 
המחבלים לא עברו בדיקה ביטחונית

מחקירת הפיגוע עלה כי בכניסה לאזור התעשייה ניצב מאבטח, ומאבטח נוסף עמד בכניסה למרכול עצמו. עוד עלה כי שני המחבלים נכנסו לתוך הסניף כשהם חמושים, מבלי שעברו בדיקה ביטחונית, וביצעו את הפיגוע הקטלני.

בעקבות הממצאים, החליטו במשטרה להנחות על הגברת האבטחה וזאת באמצעות הצבת מאבטח נוסף בכניסה לסניף כתנאי להמשך הפעלת המרכול. לרמי לוי נמסר על ידי קצין האבטחה והרישוי במשטרה, כי כבר ביום ראשון ייערך לו שימוע ובמידה ועד אז לא יוצב מאבטח נוסף - הסניף ייסגר. אלא שכאשר רמי לוי שמע על ההנחיה, הבהיר כי בכוונתו להציב מאבטח נוסף כבר היום.

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל, גינה את הפיגוע והשתתף בצער משפחתו של הנרצח. אריאל דרש מראש הממשלה, בנימין נתניהו, ומשר הביטחון, בוגי יעלון, לטפל בגל הטרור ולגרש מהארץ את משפחות המחבלים. אריאל הוסיף כי "גירוש משפחות המחבלים הוא אמצעי מרתיע ומהחזקים ביותר שמקובל על ידי השב"כ".