סמל ראשון טוביה ינאי ויסמן ז"ל, תושב ההתנחלות מעלה מכמש, לוחם בנח"ל, נשוי ואב לתינוקת, נרצח היום (חמישי) על ידי מחבלים בפיגוע באזור התעשייה של שער בנימין. ויסמן הותיר אחריו אישה, שני הורים ותינוקת בת ארבעה חודשים. הוא התגייס לצבא, שירת בנח"ל, והתחתן תוך כדי שירותו הצבאי. בסרטון החתונה של ויסמן שנישא ליעל לפני שנתיים, נראים השניים תחת החופה ורוקדים בשמחה עם האורחים. הוא התחנך בתיכון בירושלים ובמכינה הקדם צבאית בכפר אלדד.


קליפ החתונה של ינאי ויסמן
כזכור, שני מחבלים בני 14 מביתוניא שליד רמאללה חדרו למתחם של סניף "רמי לוי" באזור התעשייה של שער בנימין סמוך לשעה 17:00, ודקרו שני אזרחים ישראלים, את ויסמן בן ה-21 ואזרח נוסף בן 35. שני המחבלים הסתובבו בסניף במשך 20 דקות לפני שביצעו את הדקירות. אזרחים שהיו במקום מנעו מהשניים לברוח באמצעות עגלות, עד שאזרח ירה בהם ונטרל אותם. צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי במקום האירוע לפצועים ופינו אותם לבית החולים.



 

המחבלים בני ה-14 לא עברו בדקיה ביטחונית




מחקירה של הפיגוע עלה כי בכניסה לאזור התעשייה ניצב מאבטח, ומאבטח נוסף עמד בכניסה למרכול עצמו. עוד עלה כי שני המחבלים נכנסו לתוך הסניף כשהם חמושים, מבלי שעברו בדיקה ביטחונית, וביצעו את הפיגוע הקטלני.

בעקבות הממצאים, החליטו במשטרה להורות על הגברת האבטחה וזאת באמצעות הצבת מאבטח נוסף בכניסה לסניף, כתנאי להמשך הפעלת המרכול. לבעל המקום, רמי לוי, נמסר על ידי קצין האבטחה והרישוי במשטרה כי כבר ביום ראשון ייערך לו שימוע ובמידה ועד אז לא יוצב מאבטח נוסף - הסניף ייסגר. אלא שכאשר רמי לוי שמע על ההנחיה, הבהיר כי בכוונתו להציב מאבטח נוסף עוד הערב.

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל, גינה את הפיגוע באזור התעשייה שער בנימין והשתתף בצער משפחתו של הנרצח בפיגוע. אריאל דרש מראש הממשלה, בנימין נתניהו, ומשר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, לטפל בגל הטרור ולגרש מהארץ את משפחות המחבלים. אריאל הוסיף כי "גירוש משפחות המחבלים הוא אמצעי מרתיע ומהחזקים ביותר שמקובל על ידי השב"כ".