ח"כ מיקי רוזנטל הגיש היום (שישי) תלונה במשטרה לאחר פרסום תמונתו בדמות קצין אס אס ברשתות החברתיות. רוזנטל פנה למשטרה לאחר שפורסמה התמונה מספר פעמים בפייסבוק ובטוויטר על ידי אדם בשם אשר יקו, תומך תנועת "אם תרצו" המציג בתמונתו את לוגו התנועה.



בסמוך לפרסום הכרזה המסיתה פרסם אשר יקו פוסט ובו תמונת אקדח בצרוף הכיתוב "פירקתי 150 כדור במטווח". ח"כ רוזנטל אמר בתגובה: "מקווה שמשטרת ישראל תפעל במהירות ייתכן שלאיש כוונות אמיתיות".



כזכור, אין זו הפעם ראשונה בה מופצות תמונות של נבחרי ציבור במדים של קצינים נאצים. בחודש אוגוסט הופצו תמונות של נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון והיועץ המשפטי לממשלה לשעבר, עו"ד יהודה וינשטיין, בלבוש נאצי.



בעקבות פרסום סרטוני השטנה נגד הנשיא ריבלין וראש הממשלה נתניהו הודיעה פרקליטות המדינה בחודש אוגוסט האחרון כי אישרה לפתוח בחקירה נגד מפיצי הסרטונים והתמונות "בחשד לעבירה של העלבת עובד ציבור".



בסרטון נגד הנשיא ריבלין נראה הנשיא לבוש מדי גסטאפו מצדיע במועל יד ואומר: "אני נשיא מלוקק וצבוע עם שנאה עצמית. כשיהודים נרצחים זה לא ממש מעניין אותי. אני אוהב ללקק למוסלמים את ה*** אני נאצי שונא יהודים. זיג הייל. זיג הייל". בסוף הסרטון נכתב: "מחאה!!! דם יהודי אינו הפקר. אשריקו מהפייסבוק".



אשר יקו, המכנה עצמו "אשריקו מהפייסבוק" מתגורר לדבריו בארצות הברית. הוא משתייך ככל הנראה לפורום יהודי קיצוני בשם "כוח משימה יהודי – הימין האמיתי". יקו העומד מאחורי פרסומי השטנה אמר בשיחה עם "מעריב" כי הוא אינו חושש מהחקירה נגדו והוסיף: "כבר התרגלתי שבכל פעם שאני יוצר תמונה מודיעים על חקירה, זו פשוט בדיחה, על חופש ביטוי כנראה לא שמעו במחנה הריכוז ישראל".