יוסי גרבר מוטל מת לפנינו, אחד מגדולי שחקני ישראל. הצעירים פחות מכירים אותו, כי הוא לא השתתף באח הגדול או במירוץ למיליון. הוא איש תיאטרון ענק. ענק הענקים. אחד הגדולים שקמו פה.



יוסי גרבר מוטל מת לפנינו והוא פחות מעניין את התקשורת כי יש פיגועים ותאונות דרכים, והטרדות מיניות. וגם כי יוסי גרבר היה בן למעלה משמונים. איש זקן, אולי גם היה "סמולני", מי יודע? הוא הרי שחקן, איש תרבות ורוח. אז הוא מעניין את הממסד פחות.



יוסי גרבר מוטל מת לפנינו. הוא הגיע כאזרח מהשורה לבית חולים איכילוב לפני מספר ימים בשעה שבע בערב עם שבץ מוחי. רק אחרי שעתיים וחצי הוא עבר צינתור מוח. מקנן בליבי החשש שלו היה גרבר חשוב יותר בעיניי הממסד, היו מחליטים מיד לקחת אותו לשיבא כמו את שמעון פרס. אבל הוא אחד האדם. הוא אזרח רגיל. שקוף. אז לקחו אותו לבית החולים הגדול בתל אביב. אלא שבאיכילוב אין מחלקת צינתורי מוח.



יוסי גרבר מוטל מת לפנינו. הוא איבד זמן יקר בזמן אירוע מוח והוא לא עבר צינתור מוח מיידי. שעתיים וחצי עברו עד שהגיע לבית חולים תורן שיש בו מחלקת צינתורי מוח שם קיבל את הטיפול המתאים עם הגיעו. אינני רופאה ובטח לא אלוהים. אין לי הוכחה או בדל הוכחה שמותו נגרם מעיכוב של שעתיים וחצי עד לצינתור. אבל יש לי תהיה עצומה ועננה כבדה מרחפת מעל מותו.





יוסי גרבר מוטל מת לפנינו ואני אשאל במקומו: למה אין באיכילוב מחלקת צינתורי מוח? התשובה היא קפקאית: באיכילוב אין מחלקת צינתורי מוח בגלל איש אחד שלא מצליחים לעבוד איתו ולא מצליחים לפטר אותו. האיש הזה הוא מצנתר מוח בכיר. ממה ששמעתי מאחד מבכירי בית החולים שהיו וראו, דברים שקיבלו אישור מבכירי בית החולים, המנהל, הדובר וגם משרד הבריאות, הצנתר הבכיר לכאורה הילך אימים על בית החולים, צעק ויצר פרובוקציות אל מול מנהל איכילוב הקודם, פרופ' גבי ברבש. בגללו החליט משרד הבריאות לסגור את מחלקת צינתורי מוח באיכילוב לפני כשנתיים ולא גרבר ולא אף תושב אחר של תל אביב יכולים לקבל טיפול מציל חיים במצב של שבץ מוחי. 



יוסי גרבר מוטל מת לפנינו, אחד מגדולי השחקנים של מדינת ישראל שמייצג את הרוח, האמנות והחופש. נשאלת השאלה לו היתה מחלקת צינתורים באיכילוב וגרבר לא היה מטולטל לבית חולים אחר ומאבד שעתיים וחצי יקרות, האם יוסי גרבר היה חי היום?



הכותבת היא כתבת מעריב לענייני בריאות