ארגונים פרו מערביים הלוחמים בסוריה כבשו בימים האחרונים עיירה שהוחזקה על ידי המדינה האסלאמית, אל שדאדי, הנמצאת במחוז חסקה. צילומים חדשים מראים את העיירה, שנלקחה מארגון המדינה האסלאמית על ידי קואליציה של לוחמים סורים המגובה על ידי ארצות הברית, כולל המיליציה הכורדית YPG. תושבי אל שדאדי נראים בצילומים כשהם מברכים את החיילים, בעת חזרתם לביתם.

כוחות אופוזיציה נכנס לעיירה אל שדאדי. צילום: רויטרס
כוחות אופוזיציה נכנס לעיירה אל שדאדי. צילום: רויטרס


כזכור, לפני עשרה ימים האופוזיציה הסורית נחלה תבוסה גדולה בסוריה: לפחות 500 בני אדם נהרגו במהלך המתקפה האחרונה של כוחות משטר אסד על העיר חאלב. ההרוגים היו מכל הצדדים הלוחמים וכללו בתוכם גם אזרחים שנהרגו בהפצצות הרוסיות על העיר.  מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, האשים אז את רוסיה כי ההפצצות הרוסיות, המסייעות לכוחותיו של נשיא סוריה בשאר אל אסד, מסכנות את שיחות השלום במדינה שסועת הקרבות. 

בתוך כך, נציגי ארגוני האופוזיציה הסורים בשיחות השלום המתקיימות בווינה אמרו היום כי הם מסכימים לאפשרות של הפסקת אש זמנית בסוריה, רק אם הממשל בדמשק ורוסיה יבטיחו כי ינצרו אש, אם המצור מעל כל ערי סוריה יוסר ועזרה הומניטרית תיפרש בכל רחבי המדינה.

ג'ון קרי וסרגיי לברוב בשיחות על סוריה בווינה. צילום: רויטרס
ג'ון קרי וסרגיי לברוב בשיחות על סוריה בווינה. צילום: רויטרס
"פלגים שונים הביעו הסכמה בנוגע לאפשרות להגיע להסכם הפסקת אש, שיושג תוך תיווך בינלאומי", כך נאמר היום בוועדת השיחות בווינה. עוד לשון ההודעה, ארגוני האופוזיציה דורשים כי האו"ם יבטיח "להחזיק את רוסיה ואיראן ומיליציות פלגניות בהפסקת לוחמה". כל הצדדים צריכים להפסיק אש בו זמנית ועל הממשל הסורי לשחרר אסירים. כמו כן, שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב ושר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי דנו בתנאים להפסקת אש בסוריה, כשהם מוציאים מן הכלל לוחמה בטרור.