הסקר שפורסם שלשום ב"מעריב־סופהשבוע", הצופה למחנה הציוני צניחה מ־24 מנדטים בכנסת הנוכחית ל־15 בלבד - מעורר סערה במפלגה וקריאות לבדק בית. יו"ר המפלגה ח"כ יצחק הרצוג התייחס אתמול (שבת) באירוע שבתרבות במבשרת ציון לסקר ואמר: "אם הייתי חי על פי הסקרים הייתי כבר סוגר שנה כראש ממשלה. בפוליטיקה יש עליות ומורדות. דרוש לנו גוש גדול כדי לכבוש את השלטון, אבל לפיד מונע הקמת גוש כזה. אני מתכוון להביא להרחבת המחנה הציוני".



היום יתכנסו בבית הקיבוצים בתל אביב חברי הזרם המרכזי במפלגת העבודה, האגף הניצי של המפלגה, התובעים לשנות מגמה, להתרחק מהתווית השמאלנית ולהוביל את המפלגה אל מרכז המפה הפוליטית. ח"כ איתן ברושי, מיוזמי הכינוס, אמר כי "הירידה בסקרים מחייבת בדק בית במחנה הציוני. לאחר שחלפה כמעט כשנה מאז הבחירות, עלינו להפיק לקחים. מפלגת העבודה והמחנה הציוני מוכרחים לחזור למרכז המפה הפוליטית, בדיוק כפי שהיה בימי דוד בן־גוריון ויצחק רבין''. 



"ההתכנסות שלנו נועדה לדון בדרכים שיובילו את המפלגה למרכז המפה הפוליטית, תוך נקיטת צעדים ממשיים וזאת במטרה לשוב ולהוביל את מדינת ישראל לעתיד טוב יותר. אני מאוד מודאג מתוצאות הסקר, וגם אם התוצאות היו אחרות, לדעתי הגיע הזמן לסכם את השנה ולראות האם פעלנו נכון", הוסיף.



בכינוס היום ישתתפו גם חברי הכנסת עומר בר לב, נחמן שי, איילת נחמיאס־ורבין, רויטל סויד ואיציק שמולי, שאליהם יצרף גם יו"ר קק"ל דניאל עטר. בראש הזרם המרכזי עומד הח"כ לשעבר, פרופסור מיקי בר זוהר. ח"כ בר לב הגיב לתוצאות הסקר ואמר: "כמובן שנתוני הסקר אינם משמחים והייתי מעדיף נתונים טובים בהרבה. יחד עם זאת, יש להתייחס לסקרים בעירבון מוגבל. אני משוכנע כי המחנה הציוני יקבל הרבה יותר מנדטים בבחירות הבאות ממה שניבא לו סקר זה."



ואילו ח"כ נחמן שי אמר: "מפלגת העבודה איננה מפלגת שמאל. אנחנו מפלגת מרכז עם נטייה שמאלה. המשמעות היא דגש ביטחוני על המהלכים המדיניים וגישה סוציאל דמוקרטית. הרעיון של להתמרכז מעורר תגובות מצוינות במפלגה, שנתניהו וחבריו מנסים לדחוף שמאלה כדי להדביק לה תווית".