אשת התקשורת, בקי גריפין, פרסמה ביום חמישי פוסט בפייסבוק שבו טענה כי אייל ברקוביץ' הטריד אותה מינית. גבי גזית שוחח ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם גל שרגיל, יו"ר עמותת "אחת מתוך אחת", המטפלת בהטרדות מיניות. "נשים מפסיקות לשתוק", אמרה שרגיל, "ובגלל שהמשטרה ומערכת המשפט לא נותנות להן את התשובות המתאימות, הן פונות לאמצעים אחרים. בדרך כלל יש איזשהו טריגר שגורם להן לצאת החוצה. גריפין מספרת על מקרה מלפני 15 שנה, שנתיים אחרי שחוקק החוק למניעת הטרדה מינית. הרבה פעמים לוקח לנשים הרבה זמן להחליט להגיש תלונה על הטרדה או תקיפה מינית, כי זה קשה".
 


עוד לדברי שרגיל, "אני הגשתי תלונות ואני חושבת שצריך להגיש תלונות, אבל צריך גם לשנות את המשטרה ומערכת המשפט", היא הדגישה. "כרגע, בעיני, להגיש תלונה למשטרה זה בעיקר בשביל עצמנו, ולא בשביל שהתוקף ייענש, כי קרוב לודאי שהוא לא ייענש. גם במקרה של גריפין, קרוב לוודאי שהתיק היה נסגר, כי אין לה ראיות תומכות, ולא יהרסו שם של אדם בגלל שמישהי אמרה. זו מילה שלה כנגד המילה שלו. עם מה היא היתה נשארת? עם להגיש תלונה למשטרה, והתלונה היתה נסגרת מחוסר ראיות וחוסר אשמה".
 

גבי גזית אמר בתגובה כי אייל ברקוביץ' יכול להגיש תביעה נגד בקי גריפין ו"אולי גם יזכה. השאלה היא האם ריבוי המקרים האלה לא מקלקל את הפעילות החשובה שלכן". שרגיל השיבה: "זה לא מקלקל, כי יש הרבה מאוד תוקפים מינית בחברה, וישנן כמה אופציות. להתלונן במשטרה, להגיש תביעה אזרחית, להתלונן אצל ממונה, אם מדובר במקום עבודה או במוסד אקדמי, ויש את האופציה לכתוב על זה בפייסבוק. אי אפשר כרגע לדעת איזו אופציה היא הנכונה והטובה".

אייל ברקוביץ'. צילום: פלאש 90
אייל ברקוביץ'. צילום: פלאש 90


גזית טען: "האופציה של השיימינג היא לדעתי הגרועה מכולן", ושרגיל השיבה: "זה לא קל לגשת למשטרה ולהגיש תלונה. רוב התיקים נסגרים. אם אין ראיות תומכות, ההנחיה של הפרקליטות היא להגיש כתבי אישום רק אם יש סיכוי סביר להרשעה. למשל, במקרה של הנשיא קצב, הפרקליטות חשבה שאין מספיק ראיות ורצתה לחתום איתו על עסקת טיעון. זה לא אומר שהאדם לא עשה את המעשה".
 
גריפין כתבה הבוקר (ראשון) בעמוד הפייסבוק שלה פוסט חריף היוצא נגד שדרן חדשות ערוץ 2, דני קושמרו: "דני קושמרו נתתי לך את כל הזמן בעולם. מזל טוב! אתה העיתונאי הראשון שאני לא רק מוחקת מהפייסבוק שלי, אני גם עושה לך בלוק. אתה כנראה לא הבנת שאתה, בעצם, שותף לפשע - לאונס עיתונאי של חבורת גברים שחושבים שאני - ואחרות - חייבות לכם דין וחשבון על איך בחרנו להגיב לגבר אלים בתוך חברה שלא באמת מגנה על נשים. התבלבלתם. 'לא' זה 'לא' - גם כשמסרבים להתראיין. ו'לא' זה 'לא', גם כשאומרים 'אני לא מוכנה שתקליטו אותי'. ערוץ 2 הרוויח צופה בימי שישי. בוקר טוב לך, הפרזנטור של חוסר האתיקה בתקשורת הישראלית. אשאיר אותך חבר מספיק זמן כדי לוודא שתקרא את זה".



כזכור, ביום שישי, גריפין התראיינה במהדורת "אולפן שישי" של חדשות ערוץ 2 והתייחסה לנושא, ולאחר שידור הראיון טענה כי לא אישרה את פרסומו. במהדורת החדשות הושמעה הקלטה שלה אומרת כי "הפוסט מדויק, הבן אדם עקב אחריי ובגלל שזו נורמה - אין מקום להתלונן".

דני קושמרו. צילום מסך מטוויטר
דני קושמרו. צילום מסך מטוויטר

 
עוד אמרה גריפין בראיון: "אני העפתי אותו ממני". כשנשאלה מדוע לא הלכה להתלונן במשטרה באותו הרגע, השיבה: "מה אני אלך עכשיו, בשלוש בלילה להגיש תלונה במשטרה? אייל ברקוביץ' כוכב על, ברור שלא יאמינו לי". בציוץ חריף לאחר שידור הכתבה גריפין כתבה: "אתם אפסים. אני לא אישרתי שיחה מוקלטת". עוד היא כתבה בפייסבוק: "מערכת אולפן שישי, הוכחתם שאין לכם אתיקה. עלובי נפש. לא אישרתי לכם שיחה מוקלטת. אפסים".
 
כזכור, בפוסט המקורי שפרסמה בעמוד הפייסבוק שלה בנוגע להטרדה לכאורה של אייל ברקוביץ' ביום חמישי, כתבה גריפין: "הוא דחף לי בכוח ידיים למכנסיים במקום הומה אדם, ומן הסתם העפתי אותו ממני. הוא המשיך, וניסה לגרום לי לעזוב את המקום כדי ללכת איתו לחדר שלו בבית מלון כי הוא היה לדבריו 'מת לקרוע לי ת'צורה'".



"אני מוכרחה לציין", הוסיפה גריפין, " שעד אותו ערב לא היתה לי שום היכרות מוקדמת עם האיש שבעיני דוחה מכל מבחינה. הוא גם היה כבר נשוי. מעבר לכעס מהחוצפה המטורפת הרגשתי בעיקר עלבון והשפלה. מי הוא חושב שהוא? חתיכת אפס". לדברי שדרנית הקווים לשעבר, מעשיו של איש הכדורגל הם פליליים: "היה ברור שהוא חי בתחושה שהכל מותר ומגיע לו. הוא מעל כולם וגם מעל החוק. כי כן, מה שאייל ברקוביץ׳ עשה לי - זו עבירה פלילית. וברור לכם שאני לא היחידה, נכון? איכס. להקיא".