גורמים פרו פלסטינים בבריטניה מתנגדים לביקורו המתוכנן של יושב הראש הכנסת, יולי אדלשטיין, ביום שלישי הבא בפרלמנט בלונדון. אדלשטיין הוזמן על ידי יו"ר בית הנבחרים הבריטי, ג'ון ברקו, לנאום בפני הפרלמנט. במהלך ביקורו הוא ייפגש גם עם שר החוץ הבריטי פיליפ האמונד ועם יו"ר בית הלורדים דה סוסה.



נציג הרשות הפלסטינית בבריטניה מנואל הסאסיאן תקף במאמר שפרסם בעיתון "אינדפנדנט" את הזמנתו של אדלשטיין, "המתנחל הגר בהתנחלות נווה דניאל בשטחים הכבושים", לבקר ולנאום בפרלמנט ואמר כי הדבר יהווה משום לגיטימציה של ממשלת בריטניה לכיבוש הישראלי.



לדברי הסאסיאן, "אדלשטיין חי בהתנחלות בלתי חוקית שהוקמה על אדמה פלסטינית והוא מתנגד בפומבי למדינה פלסטינית ואפילו תומך בשדולת ארץ ישראל השלמה, שחבריה מבקשים להשתלט על מה שנשאר מפלסטין". הוא הזכיר כי רק לאחרונה הפרלמנט בבריטניה קיבל החלטה התומכת בהקמת מדינה פלסטינית עצמאית.



בתגובה אמר אדלשטיין: "אני מודה ליו"ר בית הנבחרים הבריטי ג׳ון ברקו על ההזמנה. אני גאה לייצג את הכנסת ומדינת ישראל גם כמתיישב ביו"ש. קריאותיהם לחרם, של גורמים פרו פלסטינים צבועים ומסיתים, לא יניאו אותי מלהופיע בפרלמנט ולספר את האמת של ישראל".



אדלשטיין הוסיף: "משום מה, מעולם לא הפריע לאף אורח רם דרג לשבת מולי בתוך הכנסת בישראל, אולם כשמדובר בטריטוריה שלהם, אז בשביל פופוליזם זול ומציאת חן בעיני גורמים קיצוניים הם מוכנים לייצר כותרות".