פעם היו אלה סער שיינפיין שהתלונן על ההשלכות של השתתפותו ב"האח הגדול", אז הגיעו גם כוכבי העונה הנוכחית גילי כהן ועומר קינן שמוחים כנגד ההפקה. כעת, כך מתברר מגיע גם תורה של אלינה (אלין) לוי, שלפני כשש שנים שרפה את המסך כחלק מהבילוי בבית המצולם במדינה אך כיום - מודה שסבלה מהפרעות אכילה בשל השהות הממושך שלה כחלק מהפקת "האח הגדול".
 
בפוסט אישי ומרגש היא חושפת שסבלה מהפרעות בתזונה, שהיא משליכה על השתתפותה ב"האח הגדול" וטוענת שלקחה חלק ב"ניסוי על נשמתה". הסיבה לחשיפה האמיצה של לוי, נעשתה לטובת עמוד פייסבוק חדש שהקימה בשם "גם אני 85%" - שיזמה ואותו היא מנהלת, עבור אלה שסובלים מהפרעות דימוי גוף, וירגישו חופשיים לשתף חוויות אישיות על חייהם. 

רק 85%. אלינה לוי (צילום: רפי דלויה)

כצעד ראשון, החליטה לוי לוותר על המחסומים ולשתף את העולם בסטטוס שכולו עסק ברגעים הקשים שלה בבית, שלטענתה הובילו להפרעות אכילה. " שמי אלין אלינה לוי - מנהלת ויוזמת עמוד זה. כשהייתי בת 19 נכנסתי לריאליטי 'האח הגדול' עונה שנייה. הייתי שם עד הגמר - כלומר 110 ימים", כתבה. "בימים הארוכים האלה לקחתי חלק פעיל בניסוי שנערך על נשמתי. בניסוי הזה הגעתי לקצה, הייתי בשפל נפשי ופיצוי עבורי היה הבריחה לאוכל". 


אז, הסבירה ש"לא משנה כמה אכלתי - לא הרגשתי שובע. בכלל. חמישה משולשי פיצה, לאחר שעה עשרים כדורי שוקולד, לאחר זמן קצר פרוסות עם שוקולד וזו רק דוגמא קצרה. היה לי בור שלם בנשמה שניסיתי למלא על ידי אוכל", כתבה בכנות. "אני אספר לכם שעליתי עשרה קילו בשלושה חודשים ובבית 'האח הגדול' אין מראה שבה אתה יכול לראות את גופך עירום. הכל חשוף למצלמות ובשירותים זוהי מראת חצי גוף". 

אלין לוי בתקופה של אחרי "האח הגדול" (יח"צ)

"כשיצאתי מהבית ראיתי את עצמי לראשונה ואת השינוי שחל בגופי, אך מעבר לזה התחלתי ללכת לצילומים ולפרויקטים והתגובות מאנשי המקצוע לא איחרו לבוא – 'את חייבת לרדת', 'זה לא מצטלם טוב', ציוותו אליי מאמן כושר שהתזונה שלי במשך שנה הפכה להיות חלבונים בלבד וללא שומן כלל - בשפה פשוטה - יוגרט 0%, תפוח ירוק ליום, חמישה אימונים בשבוע וככה חייתי. בבכי וסבל. 'אבל הנה רואים תוצאות'- כך שמעתי כל הזמן. בכיתי ונאבקתי ולמזלי התעוררתי".

"היום אני בת 25 לאחר הבנה מלאה שאני לא יכולה לחיות בתת תזונה, לאחר שלוש שנים לימודי משחק בהם הוכשרתי להעביר סדנאות משחק ותנועה לנוער, לאחר שנים שעסקתי בספורט ותזונה ולמדתי להכיר את התחום והיום אני יכולה להגיד בלב שלם - אני מעניקה אך ורק אהבה לגוף שלי ועושה אך ורק מה שנותן לו אנרגיה ומרים אותו קדימה", כתבה. "היום 85% מהאנשים שנשאבים אל הפרעות בדימוי הגוף הם אוכלוסייה שבגילאים בין 12-20, גם אני הייתי שם והיום התעוררתי להפסיק את מעגל השנאה העצמי". 

 

היי שם, שמי אלין אלינה לוי - מנהלת ויוזמת עמוד זה.החלטתי לפתוח קהילה משלנו בה כולם ירגישו בנח להכנס ולשתף.ןלכן... אני ...

Posted by ‎גם אני 85%‎ on Monday, February 22, 2016

זאת לא הפעם הראשונה שלוי יוצאת באופן מרומז נגד "האח הגדול". לפני כשלוש שנים שיתפה פוסט ציני נגד ההפקה והשליטה שלה במתמודדים, וכך פרסמה: "איזה קטע זה, הם נותנים לנו את הנשמות שלהם ואנחנו יכולים לעשות עם זה מה אנחנו רוצים. הם רומסים אחד את השנייה. אתה קולט? הם פאקינג נותנים לנו את הנשמות שלהם לידיים שלנו. אנחנו יכולים לעשות מאחת עלובה פאתטית ומאחרת אצילית וגדולה גם זה יהיה רגעי. אתה חושב שהם יצליחו לעמוד בזה? מזה משנה. צריכים להתחיל מעכשיו קחו מהם כל דבר שיכול לתת להם תקווה, קחו כל מה שיכול להעלות חיוך, צריכים לדחוק אותם לפינה, קחו כל צורך אנושי בסיסי ותהפכו אותו לשימוש שלנו. כן ככה עושים טלוויזיה". נוקבת.

אלינה לוי, את עדיין סובלת?
"לאחר שסיימתי את לימודי המשחק החלטתי לחבר את אהבתי לתאטרון ולבמה יחד עם האג'נדה האישית שלי. לכן חברתי לתאטרון מפגשים ליצירת מפגש תיאטרלי עם ילדים ונוער שמבוסס על סיפורם האישי שלי ושלהם מתוך עמוד הפייסבוק שפתחתי".