אליאב גלמן ז"ל, קצין מילואים תושב כרמי צור, הוא הישראלי שנהרג היום (רביעי) בפיגוע בצומת גוש עציון. גלמן, בן 31 במותו, נפגע אנושות מאש כוחותינו שהגיבו לאירוע הדקירה.  הצוות הרפואי בבית החולים שערי צדק נאלץ לקבוע את מותו. הוא הותיר אחריו אישה - רינת, ושני בנים - יאיר ויואב. אשתו נושאת ברחמה את ילדם השלישי, וצפויה ללדת בעוד כחודשיים. הלווייתו תתקיים הערב. בהודעה שנמסרה מטעם המועצה האזורית גוש עציון, נכתב: "המועצה מודיעה בכאב רב כי נקבע מותו של קצין המילואים, אליאב גלמן תושב כרמי צור, אשר נפצע אנושות במהלך פיגוע הטרור בצומת גוש עציון. המועצה ותושבי הגוש מוסרים את תנחומיהם למשפחה ומחבקים אותה באבלה הכבד". גלמן הוא אחיו של אייל גלמן, רבש״צ קרית ארבע. אחיו נשוי לאחותו של רס"ן בניה שראל ז"ל, שנהרג במהלך צוק איתן.

אייל אמר לאחר שנודע מותו כי "הצור תמים פועלו כי כל דרכיו משפט. בקרוביי אקדש. אנחנו מתעסקים במשפחה בביטחון, בהתיישבות. אחי נפל, הוא המובחר שבחבורה. מעבר לזה שהיה מ"פ, לוחם דגול בעל מידות, מצוין, דייקן, אהוב, אוהב, קשור לעם ישראל, לארץ ישראל, לתורת ישראל. היה עמל בתורה, כל יום, היה קם, לא משנה מה קרה בלילה, איפה ומה היה, גם בצבא. דף יומי, לימוד תורה, היה מחובר כל הזמן לשורשים של עם ישראל, של ארץ ישראל, של התורה הקדושה".
 
"אחי נפל בקרב, בקרב שאנחנו מכירים כבר תקופה ארוכה. אבל הקרבות והפרעות כבר 150 שנה בעם ישראל מאז חלל הקרב הראשון ב-1873. גם אחי נכנס, אחי היקר, נכנסת למעגל הזה, לאותו מגש כסף ש-150 שנה העם הזה, בדור התחייה, ממשיך וגואל את ארץ ישראל ובונה את מדינת ישראל. ה' נתן, ה' לקח, יהי שם ה' מבורך".

"עשה הרבה ואמר מעט"

גלמן ז"ל שירת כמ"פ בצנחנים ובשלוש השנים האחרונות כקצין ביחידת שת"פ בין זרוע האוויר לזרוע היבשה. לפני מספר חודשים, סיים את שירות הקבע ופנה ללימוד פיתוח הדרכה. הוא גדל בקרית ארבע ולפני כארבע שנים עבר יחד עם משפחתו להתגורר בכרמי צור. קרובי משפחתו וחבריו בכרמי צור אמרו עליו כי "הוא היה אבא טוב, אח טוב, בן טוב, נכד טוב וחבר טוב שעשה הרבה ואמר מעט".  
 

בהודעה מטעם בית החולים נכתב בעקבות מותו: "בצער רב אנו מודיעים כי פצוע הירי מהגוש נפטר מפצעיו למרות מאמצי החייאה נרחבים ביותר. הפצוע פונה באורח אנוש תוך כדי פעולות החייאה שנמשכו בחדר הטראומה ובהמשך בחדר הניתוח אך לצערנו נקבע מותו".

בניה שראל ז
בניה שראל ז

מהלך הפיגוע

המחבל הדוקר, תושב דורא בן 27 שהגיע נורה לזירה, שלף סכין ורץ לעבר הטרמפיאדה. קצין המילואים שעמד בצומת שלף את אקדחו לעבר המחבל בניסיון לנטרלו. לאחר מכן, בוצע ירי ממספר כיוונים שונים, כשקצין המילואים גלמן שעמד בקו האש, נפגע גם הוא אנושות. הוא נמצא בזירה כשהוא מחוסר הכרה והצוותים הרפואיים של מד"א שהגיעו למקום טיפלו בו ופינו אותו לבית החולים שערי צדק, אך מאוחר יותר, כאמור, נאלצו לקבוע את מותו.
מצה"ל נמסר כי מתחקיר עולה כי הקצין נהרג מהירי שביצע כוח צה"ל לעבר המחבל.



    

"נדרש טיפול שורש"


יהודה שפירא, דובר המועצה האזורית גוש עציון, סיפר לגל"צ דקות לאחר הפיגוע: "הפצוע שלנו פונה מהאזור.לפי מה שאנחנו מבינים, המחבל הגיע עם סכין וניסה לדקור את הישראלי בצומת. המקום הוא מאוד מרכזי, יש פה בשטח חיילים באופן קבוע, לכן התגובה היתה גם מאוד מהירה".

"לצערנו, שהיית החיילים במקום לא מונעת ב-100% את הפיגועים, אבל הטיפול הסופי הוא בהרתעה וטיפול בהסתה. אותנו מעניין הביטחון של התושבים בכל מדינת ישראל, חשוב מאוד לעצור את ההסתה, את מי שמסית, לפגוע בטלוויזיה, להוריד סרטונים מסיתים בפייסבוק. הם הופכים להיות מחבלים. עד שלא יטפלו טיפול שורש בעניין הזה - לא יהיה פתרון. אי אפשר לכתר את כל ישראל בגדר", הוסיף שפירא.
 

חובש בכיר במד"א אבא ריצמן, שהגיע לזירה, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו צעיר בשנות ה 20 מטופל ע"י כוח רפואה של צה"ל שהיה במקום, הוא הועבר אלינו לניידת טיפול נמרץ סמוך למקום. הפרמדיקים בניידת טיפול נמרץ התחילו בפינוי דחוף לבית החולים כשמצבו מוגדר קשה תוך כדי טיפול רפואי מציל חיים". הפרמדיקים של מד"א אייל זהבי ויאירה וינגוש סיפרו: "חברנו עם כוח רפואה של צה"ל בצומת אפרת שם העבירו אלינו צעיר בשנות ה-20 עם פציעה חודרת בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו לבית החולים".

מוקדם יותר במהלך הבוקר, כחלק מפעילות יזומה של שוטרים ולוחמי מג"ב בעיר העתיקה, אותרו במהלך חיפוש בדוכן בשער הפרחים שני מטעני נפץ מסוג צינור וכדורי אקדח.  השוטרים עצרו שני חשודים בני מיעוטים כבני 40, תושבי מזרח העיר. חבלן משטרה פעל לנטרול המטענים ונפתחה חקירה לבירור הנסיבות והרקע לאירוע.