העישון מזיק לבריאות. את זה למד על בשרו גנב, שהצליח לבצע את זממו, אבל נעצר בעקבות עישון במקום אסור. אתמול בשעות הצהריים, הגישה מאושפזת ששהתה במהלך הלילה במיון, תלונה לשוטר המוצב ברמב"ם, לפיה ארנקה נגנב בזמן שישנה. במסגרת התחקיר שביצע הקב"ט התורן יחד עם המוקדנית, נעשה גם שחזור במצלמות האבטחה וצוות מחלקת הביטחון הצליח לאתר את תיעוד האירוע והחשוד שנקלט במצלמות. 


למרות שצוות הביטחון הצליח להתחקות אחרי מעשיו של החשוד, במהלך שהותו בביה"ח, מלבד תמונתו של האיש לא היה למאבטחים שום פרט או קצה חוט אודות זהותו. בדיקה נוספת העלתה, כי כאשר ניסה החשוד להיכנס למיון בתואנה שהוא מתלווה למאושפז, הוא סיפר למאבטח בכניסה שפקח העישון של רמב"ם קנס אותו ב-1,000 ש"ח על עישון במקום אסור. איש הביטחון הבין כי נמצא קצה החוט אותו חיפש, ובעזרת שוטר בית החולים יצר קשר עם פקח העישון רפאל מתתיהו, אשר שיער שהוא מחזיק דו"ח עם פרטיו המזהים של החשוד, וכך היה. 
גנב ברמבם

 
כאשר נבדקו פרטיו במסוף המשטרתי, נמצא כי תמונתו של האיש שקיבל דו"ח עישון אכן תואמת את תמונת החשוד כפי שנקלטה במצלמות האבטחה של רמב"ם. הודות לשיתוף פעולה בין מחלקת הביטחון ברמב"ם לשוטרי בית החולים ומשטרת חיפה, בתוך שמונה שעות מרגע שהוגשה התלונה למאבטחי רמב"ם, הגיעה ניידת לביתו של האיש, תושב הקריות, על מנת להביאו לחקירה. 


בני קלר, קב"ט הביטחון הראשי של רמב"ם מסר כי מחלקת הביטחון של ביה"ח פועלת באופן הדוק עם שוטרי ביה"ח ומשטרת חיפה, על מנת למנוע הישנות אירועים מסוג זה. "עבודת צוות המחלקה והמשטרה מוכיחה עד כמה אנחנו פועלים ונלחמים למיגור התופעה המכוערת של גנבה ממטופלים ומאושפזים".

מהמשטרה נמסר כי אכן בעקבות פנייה מקב"ט ביה"ח רמב"ם על גניבה ממאושפזת בוצעה פעילות משותפת עם יחידת האבטחה ומש"ק המשטרה המוצב בביה"ח לאיתור חשוד בבצוע העבירה. המשטרה הצליחה לאתר ולעצור תושב קרית אתא בשנות השלושים בחשד למעורבותו בבצוע הגניבה, כן בודקת המשטרה חשד למעורבותו במקרים נוספים. החשוד קשר עצמו לחשד המיוחס לו ואף הצביע על מיקום השלכת הארנק וכרטיסי אשראי אותם עפ"י החשד גנב מהמאושפזת. חוקרי תחנת חיפה ביקשו להאריך את מעצרו בבימ"ש שלום חיפה.