הרווח הנקי של שלוש חברות כרטיסי האשראי ירד ב־2015 ב־7.9% בהשוואה לתקופה המקבילה והסתכם ב־620 מיליון שקל. כך עולה מהדוחות שפורסמו בסוף השבוע. את הרווח הגבוה ביותר (291 מיליון שקל) הציגה קבוצת ישראכרט, ואת הנמוך ביותר (149 מיליון שקל) הציגה כאל.



עם זאת, כאל הייתה החברה היחידה שרווחיותה בשנה האחרונה גדלה, בעיקר בזכות פעילותה בתחום האשראי. למרות זאת, הדוחות של חברות אחרות, כמו לאומי קארד, הושפעו מאירועים חד־פעמיים כמו הסכמי שכר.



חברת ישראכרט הייתה האחרונה לפרסם את הדוחות. הרווח ללא אירועים חד־פעמיים הסתכם ב־277 מיליון שקל - ירידה של 10% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי כולל אירועים חד־פעמיים, הסתכם ב־291 מיליון שקל – ירידה של 13.6% בהשוואה ל־2014. הרווח הנקי ברבעון הרביעי, כולל אירועים חד־פעמיים, צנח ברבעון הרביעי ב־28% ל־59 מיליון שקל.ההכנסות בנטרול אירועים חד־פעמיים בשנת 2015 צמחו ב־3.5% ל־1.93 מיליארד שקל. מחזור העסקאות הסתכם ב־126.3 מיליארד שקל.



מנכ"ל ישראכרט רון וכסלר מסר כי שנת 2015 התאפיינה בהתמודדות עם אתגרים מורכבים בסביבה תחרותית, עם השפעת רגולציה מתגברת והמשך שחיקת הרווחיות בענף, וביתר שאת בתחום הסליקה.



על פי ההמלצות המתגבשות בוועדת שטרום, יחויב בנק הפועלים למכור את השליטה בקבוצת ישראכרט ובנק לאומי (ואולי גם קבוצת עזריאלי) את השליטה בקבוצת לאומי קארד. לגבי בנק דיסקונט והבנק הבינלאומי והבעלות על חברת כאל, ההחלטה עדיין לא גובשה סופית.



נראה כי לוח הזמנים למכירת חברה זו יהיה פחות צפוף, והבנקים יקבלו דחייה של ארבע שנים להשלמתה.