מי בעצם אוהב לבקש קידום בעבודה? אף אחד לא קם? הרבה יותר קשה לנו לקדם את עצמנו מאשר לקדם אחרים. החדשות הטובות הן שאם הבוס שלך ישים לב למעשיך, הם כבר ידברו בעד עצמם וכלל לא יהיה צורך לבקש.



עבודה טובה היא הדרך היחידה והדרך היעילה ביותר לשקף לממונים עליכם שאתם בשלים ליותר, אז לא כדאי לדלג על השלב הזה. התמונה האידיאלית היא התמדה בביצוע העבודה מעל ומעבר להגדרת התפקיד. ואם נפרק את התמונה לגורמיה אז זה מתרגם לביצוע כל משימה ביעילות, מהירות ודיוק, או במילה אחת – מ ק צ ו ע י ו ת.



הנה חמש דרכים נוספות שיוכיחו שאתם מוכנים לעוד:


1. עשו את עבודתם הרבה מעבר למצופה ממכם ותתמידו
רמת ביצוע מעבר לציפיות היא רק תחילת הדרך; חפשו דרכים ומטלות בעלי ערך מוסף – פרויקטים ומשימות מעבר לתפקיד הרשמי שלכם. קחו יוזמה ומצאו דברים שצריכים היו להיעשות ושלאף אחד לא היה זמן, או חשק לעשות.



2. רעב לצמיחה ולא סטטוס
הממונים עליכם יתרשמו לטובה הרבה יותר אם תפגינו רצון ללמוד ולהתפתח, מאשר הפגנת השאיפה (של האגו שלכם) לשפר את המעמד או הדרגה שלכם בעבודה. אין זאת אומרת שהדברים האחרונים אינם חשובים כלל, אבל הם לא צריכים להיות המניע הראשון שלכם. התאפקו מלהתרברב ולספר לכולם כמה קל לכם ובמקום זאת חלקו עם אחרים את מה שלמדתם והישארו כנים. אם למשל גיליתם דרך מהירה וקלה יותר לבצע משימה, שתפו אותה עם אחרים וראו בכך הזדמנות לעזור לעמיתים שלכם ולהתפתח באופן אישי ומקצועי. עכשיו זה נשמע ונראה הרבה יותר כמו מישהו שמוכן לקידום, כי עובד כזה ימשיך לחפש הזדמנויות לצמוח ולשגשג.



3. שיפור עצמי, מתמשך
הסתכלו על זה ככה: אתם הפרויקט הגדול ביותר בקריירה שלכם ותתחילו להתרגל לרעיון הזה. טפחו לעצמכם על השכם אחרי שהצלחתם במשהו ומיד אחר כך, הפשילו שרוולים והתכוננו לאתגר הבא. הפעם עשו את זה עוד יותר טוב!


שיפור עצמי מתמיד: רוב האנשים נשארים באזור הנוחות שלהם ועושים רק את מה שהם כבר יודעים ולא את הדברים שאפשר לשפר ולשנות. אזרו אומץ ונסו לראות את עצמכם באופן אובייקטיבי, כצופים על עצמכם מהצד ואז תעבדו על הדברים שזיהיתם שהכי מפריעים להצלחתכם. לא בטוחים מאיפה להתחיל? שאלו את הבוס שלכם מה אתם יכולים לעשות טוב יותר ולאחר מכן עבדו באופן עקבי לביצוע השיפורים האלה. זה יעזור לכם להתגבר ולהתמודד עם כל החולשות שלכם שיכולים לשמש מכשולים לקידום.



4. חפשו פרויקטים ארוכי טווח
משימות ארוכות טווח הן מטבען מורכבות יותר וככל שתעלו בסולם הקידום כך תגדל המורכבות בעבודה שלכם. ניהול מורכבות שונה מאוד מפקחות גרידא; כאן מדובר בניהול ופיקוח משימות רבות עם יעדים משתנים ואסטרטגיות ביצוע שונות. אבל זכרו שאתם רוצים לאתגר את עצמכם ולא לטבוע ולכן התחילו עם פרויקטים של חודש או חודשיים ולא פרויקט שמתפרש על פני שנה שלמה.



5. פתחו את מיומנויות שיתוף הפעולה
תרגלו את מיומנויות העבודה שלכם בצוות בכל הזדמנות. בניגוד לאמונה הרווחת, לא מספיק להיות ראש צוות טוב אלא גם שחקן קבוצתי. שחקן קבוצתי מעיד על גמישות מחשבתית וחברתית בנוסף לכך זה משקף אדם שיודע להקשיב, לנהל משא ומתן ולהתפשר לפעמים אם המצב מצריך זאת.



לסיכום, הבוס שלכם לא אחראי למצוא לכם את עבודת חייכם, כי החלום הזה תלוי בכם בלבד. אבל זכרו שבוס איכותי שיזהה תכונות חיוביות, שהוזכרו לעיל כבר ימצא דרך לקדם אתכם. אז קדימה לדרך – התחילו לתרגל את חמשת העצות ותראו מה קורה.