11 לוחמים בגדוד 932 של חטיבת הנח"ל נשלחו הבוקר (ראשון) ל-20 ימי מאסר בכלא לאחר שסירבו פקודה. בעקבות הענישה חבריהם פרצו במרד בגדוד ונטשו מוצב בגבול הצפוני.



המשבר בגדוד פרץ לפני כמה ימים על רקע הטלת משימות גדודיות על חלק מהלוחמים הוותיקים, שטענו כי לא מקובלת עליהם הטלת המשימות וכי יש להטילן על הלוחמים הצעירים בגדוד. מדובר בקבוצה של לוחמים ותיקים בעלי דרגות סמל ומעלה, שטענו כי משימות כאלה לא נותנים ללוחמים ותיקים. המפקדים התעקשו שהם יבצעו את המשימות והלוחמים החליטו לפתוח במרד שהתחיל באי התייצבות למסדר בוקר ביום שלמחרת. לאחר מכן הלוחמים הוותיקים סרבו פקודה נוספת ולא ביצעו את מטלות הניקיון כולל ניקוי השירותים והמטבח במוצב הצפוני.



אחד הלוחמים בגדוד סיפר למעריב און ליין "לא עשינו שום מרד כל מה שרצינו זה שיתחשבו בנו ושיקשיבו לנו אבל המפקדים החליטו לצאת עלינו. לדבריו,"לפעמים כדי לקבל תשומת לב בצבא עושים מהלך כזה".



בדרג הפיקודי של הפלוגה לא אהבו את התנהגות החיילים ומפקד הפלוגה דיווח על המתרחש למפקד הגדוד, סא"ל יואב כצנלסון, שהורה מיד להעמידם למשפט ושלח 11 מלוחמיו למאסר. מכאן המצב התדרדר והבוקר החליטו עשרה לוחמים שלא נשפטו לנטוש את המוצב ולחזור הביתה. במשך כמה שעות נעשו שיחות טלפון עם המורדים, שהחליטו לחזור למוצב ובגדוד טרם החליטו איך להענישם.



מדובר צה"ל נמסר כי "הבוקר נשפטו מספר לוחמים מגדוד 'גרניט' ל-20 ימי מחבוש לאחר שסירבו לבצע משימות שהוטלו עליהם. התנהלות החיילים חמורה ועומדת בניגוד לפקודות הצבא האוסרות על אפליה על רקע ותק".