ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בישיבת סיעת הליכוד לכנס שערכו היום (שני) חברי הכנסת יאיר לפיד (יש עתיד) ואביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) ואמר כי "יו"ר הקואליציה עדכן אותי שמפלגות השמאל קיימו כנס חירום פוליטי. יש מי שבוחר לקשקש ולעסוק בכינוסים פוליטיים ויש מי שהודף את הלחצים על ישראל להבטיח את עתידנו. בסופו של דבר, העוצמה שלנו היא שמבטיחה את עתידנו ושהיא בסופו של דבר להביא להתפייסות של אויבינו איתנו".



נתניהו התייחס למעמדה הבינלאומי של ישראל ואמר כי יש כרגע שתי מגמות במישור הבינלאומי: הדה לגיטימציה של ישראל מחד וחיזוק הבריתות הבינלאומיות של ישראל. ראש הממשלה התייחס לסקר שפורסם לפני מספר ימים שדירג את המדינות החזקות בעולם, בו ישראל הגיעה למקום השמיני. לדבריו, "ישראל דורגה כמעצמה מספר שמונה בעולם על בסיס שלושה דברים: עוצמה צבאית, השפעה בינלאומית ובריתות בינלאומיות. לא אני בחרתי להגיד. הם מדרגים אותנו בעוצמה הבינלאומית שלנו בגלל הבריתות הבינלאומיות.



כדי להתחזק את דבריו הוסיף ראש הממשלה: "היום פתחתי את יומי עם שגריר מצרים שחזר לישראל. המשכתי פה עם נציגים רבים של מדינות אפריקה שכולם רוצים לחזק את הברית עם ישראל. בעוד ימים אחדים יגיע לכאן סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. אנו מחזקים את הקשרים עם המעצמות הגדולות באסיה מדינות אמלט. זה מה שאנו עושים כל הזמן יום יום". 



בתגובה לדברי נתניהו על כינוס החירום בעניין מעמדה הבינלאומי של ישראל אומרים בלשכתו של ליברמן כי "כולם יודעים שמי שישב בלשכתו עם איימן עודה וג׳מאל זחאלקה, העביר איתם דאחקות והעביר להם כספים הוא נתניהו".



ראש הממשלה התייחס בדבריו לכך שחוק ההשעייה עבר בוועדת החוקה ליעלה להצבעה בקריאה ראשונה: "אני מברך את הקואליציה שהעבירה את חוק ההשעייה. זה יגיע מהר מאוד לקריאה ראשונה".