ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (שני) במליאת הכנסת לזכרו של ראש הממשלה ה-11, אריאל שרון, בטקס שבו השתתפו גם בניו של שרון, עמרי וגלעד. נתניהו סיפר כי כחייל צעיר הושפע רבות מערכיו של שרון. לדבריו, "אחי ואני שאפנו לשרת ביחידה נבחרת בדיוק בגלל הנורמות שאריק השריש בצה"ל, שזיהינו אותם אצלו. כשפגשתי את מאיר הר ציון ואת ג'יבלי פגשתי את אריק. כשאני פוגש את קצ'ה אני פוגש את אריק. הוא נסך תעוזה וביטחון בחייליו".
 
נתניהו סיפר כי במלחמת יום הכיפורים שרון חצה את תעלת סואץ וכיתר את הצבא המצרי. לדבריו, "אני מאמין שכאן נזרעו הזרעים הראשונים להסכם השלום העתידי עם מצרים. מלחמת יום הכיפורים נתנה אישור סופי להיותו של אריק מהמפקדים המזהירים והטובים ביותר שהיו לצה"ל אי פעם". ראש הממשלה הרחיב גם על אודות הישגי הקריירה הפוליטית של שרון ואמר כי המנהיג "תרם להתיישבות, לחקלאות, לתעשייה לפיתוח התשתיות הלאומית, לקורת גג, לעולים החדשים וכמובן ליחסי החוץ".

אריק שרון במלחמת יום הכיפורים. צילום: אברהם ורד,
אריק שרון במלחמת יום הכיפורים. צילום: אברהם ורד,

 
בתוך כך, פנה נתניהו לספר על חילוקי הדעות ששררו ביניהם, שני מנהיגים אידיאולוגים בולטים של הימין. לדבריו, "איני רוצה לומר שהסכמנו על הכל. זה לא היה כך. תמיד כיבדתי אותו, תמיד הערכתי את אישיותו ואת מחויבותו לעתיד ישראל. בזה לא פקפקתי אף פעם. לפני עשור וחצי נשזרו שתי התפתחויות משמעותיות זו בזו. הראשונה היא גל טרור רצחני שהביא למותם של למעלה מ-1,000 ישראלים והגיע לשיאו במרץ 2002, כשרק בו נרצחו כ-130 חיילים ואזרחים. מבצע 'חומת מגן' שעליו החליט אריק היה תוצאה ישירה של גל הטרור הזה. אנו משמרים את הישגי המבצע בכך שאנו פועלים בלב השטחים הפלסטינים".
 

העולם החופשי


לדברי נתניהו, "ההתפתחות השנייה היא התגברות האיום שנשקף לעולם החופשי מהאסלאם הקיצוני. לאחר פיגועי 11 בספטמבר בארצות הברית, אמר שרון כי המלחמה בטרור חייבת להיות מלחמה בינלאומית, וכי לא נשלים עם נשק גרעיני בידי איראן ונפעל נגד העברת נשק איראני מתקדם מסוכן לדורשי רעתנו. שרון ירד מהבמה הציבורית לפני עשר שנים, חודשים אחדים לאחר שהושלמה תוכנית ההתנתקות. בעשור שחלף מאז המזרח התיכון שינה את פניו בצורה מרחיקה לכת. העולם כולו עובר טלטלה עצומה. איני יודע מה היה חושב אריק היום. איני מתיימר לדבר בשמו. בעזה קיבלנו בסיס טרור של חמאס צמוד לשטחנו. לצערי, העברת השליטה בעזה לחמאס מלמדת אותנו שחובתנו היא להפיק לקחים, לפחות מהפרק הזה. אני דורש שבכל הסדר עם הפלסטינים יתמלאו שני תנאי היסוד הללו".
 
נתניהו פנה לשוחח על מצבה של ישראל מבחינה בינלאומית. לדבריו, "מדינות רבות באות אלינו. מעצמות מאסיה, מדינות אפריקה מזהות את העוצמה שבא אנו נלחמים באסלאם הקיצוני ובשלוחיו הטרוריסטים. הם מזהות עוצמה צבאית, אך גם כלכלית וטכנולוגית של ישראל החדשה לצד עוצמת הרוח שלנו. אני מאמין שבדבר הזה אריק האמין מעומקי לבו. בעניין הזה היה מסכים לחלוטין. אלה הדברים שהנחו את דרכו. במלאות שנתיים לפטירתו ננצור את פועלו ונוקיר את תרומתו למדינת ישראל ובטחון ישראל".