לא תאמינו (או שכן) לאיזה מקום הגיע נמל התעופה שלנו, הלא הוא בן גוריון, בדירוג שדות התעופה העולמי של המזרח התיכון. למזלנו, זו כנראה הפעם היחידה שהעובדה שדורגנו לא באותה קטגוריה עם אירופה היה לטובתנו, אחרת כנראה לא היינו ממוקמים כל כך גבוה... לפני שנעדכן אתכם בכל הפרטים של מי זכה, כמה ולמה (לא באמת, תחשבו לבד), נספר לכם כי מדובר בדירוג של ארגון ACI וברשות שדות התעופה טוענים שמדובר בפרס מכובד וכי זהו הישג בינלאומי לישראל. אם הם אומרים, אנחנו הראשונים לפרגן.



לא נשאיר אתכם יותר במתח ואחרי ששיערתם, ניחשתם והתלבטתם - נמל התעופה בן גוריון הגיע למקום השלישי והמכובד במזרח התיכון בדירוג שדות התעופה במזרח התיכון לשנת 2015. למקום השני הגיעו שדות התעופה של אבו דאבי ודוחא ולמקום הראשון אם תהיתם, הגיע נמל התעופה של "עאלייה" שבעמאן ירדן, שזהו שדה חדש אז זו לא תחרות. דרך אגב, בן גוריון לא לבד במקום השלישי ויחד עמו זכו גם שדות התעופה של דובאי וערב הסעודית.



הסקר נערך ביותר מ-300 נמלי תעופה בעולם מ-80 מדינות בקרב כחצי מיליון נוסעים. הוא מתבסס על תוצאות של למעלה מ-34 פרמטרים שונים שמילאו נוסעים בשדות התעופה בעולם. עוד עולה כי בשנת 2015 עברו בנמל התעופה בן גוריון מעל 16 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות ופנים ארציות. כמו כן, בן גוריון הוביל ברבעון השלישי של 2015 באחוזי הגידול של שדות תעופה באירופה ומצוי בין חמש שדות  התעופה הצומחים ביותר באירופה. למי שמתלבט לאן לטוס בחופשה הבאה, יש לכם המון אופציות - 100 חברות תעופה פועלות בבן גוריון והן יוצאות ללמעלה מ-60 מדינות ו-200 יעדים.



טקס הענקת הפרס ייערך במסגרת כנס ה-ACI אסיה והפסיפיק באוסטרליה בחודש אפריל.