אחרי שלושה חודשים של התארגנות והוצאת פטורים מגילוח ולאחר שבג"ץ דחה את העתירה של החיילים נגד פקודת הגילוח, החל ממחר יחלו בצה"ל לאכוף את הפקודה לפיה כל חייל בצבא מחויב להתגלח מידי בוקר, למעט בעלי פטור. גורם בצה"ל אמר היום (שני) כי במשך שלושת החודשים האחרונים הוגשו לצבא 24 אלף בקשות לפטור. רובן הגדול נענו בחיוב או בשלילה וכעת נשארו 8,000 בקשות שטרם נבדקו. לצד זה מדגיש הגורם כי לא מדובר בפקודה חדשה אלה ברענון שלה, מפני שבשנים האחרונות ניצלו את גל הפטורים עשרות אלפי חיילים שהצהירו כי הם דתיים. אולם בכל יום ראשון חזרו ליחידה עם פנים מגולחות. כלומר במהלך השבוע טענו כי הם דתיים ולקראת שבת התגלחו.



ההחלטה להוציא אישורים מחודשים התקבלה בזעם בקרב חיילים דתיים. "זה פשוט טיפשי לבקש ממני ללכת להביא אישור מהרב שאני יהודי ודתי", אומר חייל דתי עם זקן שהחליט לסרב פקודה ולא מתכוון לא להתגלח או להציג אישור לגידול זקן. לאיגוד ישיבות ההסדר הגיעו בימים האחרונים מאות תלונות מחיילים בני ישיבות שביקשו לגדל זקן וסורבו או שפשוט לא קיבלו כל תשובה. כלומר, הם יצטרכו להוריד את הזקנים.



ראש מטה איגוד ישיבות ההסדר, שמואל (מולי) יסלזון, פנה לאגף כח אדם בצה"ל בבקשה לדחות את מועד כניסת הפקודה לתוקף עד למתן תשובות ברורות לכלל פניות החיילים ועד לסיום הטיפול בהליכי הערעור הנדרשים, כולל פירוט סיבות בכתב לסירוב הבקשה. לדרישה זו התייחס דובר צה"ל, תא"ל מוטי אלמוז, שמסר "אין רצון לפגוע ברגשותיו של אף חייל. חייל דתי, המבקש לגדל זקן יפנה למפקדיו וכך גם חייל שרוצה לגדל זקן מסיבות אחרות. מצד שני, אי אפשר לקיים צבא ממושמע כשכולם מגדלים זקן, ולכן קבענו כללים ברורים. כל חייל שרוצה לגדל זקן מסיבות דתיות או אישיות, ולא להתחמק מגילוח למסדר בוקר, יפנה למפקדיו והם יקשיבו, אנחנו נקשיב". ביממה האחרונה נפוצו דיווחים שקריים לפיהם הפקודה תידחה בשלושה חודשים בגלל לחץ על הצבא אולם גורם בצה"ל מסר כי "מדובר בפרסומים לא נכונים".



"כפי שהוחלט בקיץ האחרון, שונתה הפקודה בנושא גידול זקן בצה״ל", נמסר מדובר צה"ל. "הנושא אף נדון בבג"ץ והפקודה אושרה. בימים אלו נכנסה לתוקף הפקודה וכלל הבקשות להיתר חריג לגידול זקן נבחנות לעומק על ידי הגורמים המוסכמים בפיקודים, תוך התחשבות בהמלצות מפקדים ורבנים. נדגיש כי כל בקשה נבחנת באופן שוויוני ללא הקשר למסלול אליו משתייך החייל. לכל חייל ישנה הזכות לערער על ההחלטה המתקבלת".