שר הביטחון משה יעלון התייחס הבוקר (שלישי) לאירוע הדרמטי שאירע הלילה במחנה הפליטים קלנדיה, בו חולצו שני חיילי צה"ל,ושיבח את פעילות מערכת הביטחון: "מהרגע שהיה ברור שיש אירוע, תגובת הכוחות בהחלט הייתה מהירה, טובה והביאה בסופו של דבר לחילוצם של שני החיילים בשלום". 

"באירוע הייתה מעורבות טכנולוגיה, אבל בעיקר מעורבת שנאה", אמר יעלון. "שני חיילים ברכב, שנכנסו בשוגג בציר שמוביל מירושלים לרמאללה, שמצידיו קלנדיה. נרגמו באבנים ובבקבוקי תבערה, רכבם נשרף ושניהם יצאו מן הרכב באופן שהיה קשה לפחות לאתר את אחד מהם. לכן הוקפצו הרבה מאוד כוחות. אחד מהם אותר משום שהיה לו טלפון סלולרי, את השני זה לקח יותר זמן, אבל הוא אותר ושניהם חולצו בשלום", הוסיף שר הביטחון. 

"גם באירוע הזה הייתה מעורבת טכנולוגיה כאמור, כנראה שהשתמשו בוייז שהראה להם את הדרך הקצרה מירושלים לרמאללה. לא מכירים את השטח, אז צריך לבדוק מי שלח את המשימה, מה הם ידעו ומה לא ידעו ואיך מתנהלים גם בעידן המודרני כשהווייז מראה את הדרך", אמר יעלון. 

יעלון אף הזהיר מללכת שולל אחרי הטכנולוגיה:
 " אני מזמן למדתי, גם שנכנס ה-GPS, אסור לשכוח לנווט על פי מפה, ובעיקר להכיר את הסביבה ולא ללכת שולל אחרי הכיוונים שהמערכת הטכנולוגית מצביעה עליהם. היא לא לוקחת בחשבון את כל השיקולים, אבל גם באיתור שלהם כמובן הייתה מעורבת לא מעט טכנולוגיה".