ארבעה מבכירי חברת אגד נחקרו היום (שלישי) באזהרה במשטרה בחשד לגרימת מוות ברשלנות, כל זאת במסגרת חקירת פרשת התאונה המחרידה שאירעה בכביש אחד בחודש שעבר.



במסגרת החקירה המתנהלת באגף התנועה במשטרה, זומנו ונחקרו תחת אזהרה ארבעה מבכירי חברת אגד, החברה שהאוטובוס שהיה מעורב בתאונה היה שייך לה. בין הנחקרים מנהל מחוז ירושלים של החברה, קצין הבטיחות של המחוז, מנהל משאבי אנוש בחברה וכן עובד במשרד הביטוח של אגד.



כל אלו נחשדים בכך שבשל רשלנותם לכאורה לא מנעו את התאונה המצמררת וגרמו בעקיפין למותם של נוסעים. כמו כן נחקר קצין הבטיחות הארצי באגד, שלא תחת אזהרה, ובכוונת המשטרה לחקור בכירים נוספים במהלך הימים הקרובים.  



התאונה הקשה אירעה בכביש 1 ממחלף לטרון לכיוון מחלף ענבה, ונהרגו בה שישה מנוסעי אוטובוס. תשעה נפצעו, אחד במצב קשה, שלושה בינוני ושלושה במצב קל. אחד מהפצועים נפגע תחילה אנושות, ולאחר מכן מת מפצעיו.



חיים ביטון, נהג האוטובוס שהיה מעורב בתאונה הקשה, חשוד בגרימת מוות ברשלנות, באי שמירת רווח, בהתנהגות בלתי הולמת בדרך וגם בשיבוש הליכי חקירה, לאחר שנציג המשטרה, הקצין הבוחן משה כהן, טען בדיון על הארכת מעצרו כי הנהג ניסה לפרק את "הקופסה השחורה" מהאוטובוס מיד לאחר התאונה.

קצין כהן טען בדיון כי נהג האוטובוס התעסק במכשיר הטלפון הסלולרי שלו במהלך הנסיעה, וזו כנראה הסיבה שסטה לצד הדרך. בדיון התברר כי ביטון כבר היה מעורב בתאונה דומה לפני יותר משנתיים, ב־27 בדצמבר 2013, כשפגע עם חזית האוטובוס שבו נהג במשאית שנסעה לפניו עקב אי שמירת מרחק. 18 נוסעים נפצעו באותה תאונה, שהתרחשה אף היא בקו אגד 402 מירושלים לבני ברק, לא הרחק ממקום התאונה בכביש 1.

ביטון סיים רק לפני כחצי שנה עונש של עבודות שירות שהושת עליו לאחר שהורשע בתאונה ההיא. על פי דיווחים, לאחר ששב לנהוג שובץ ביטון לנסיעות עירוניות בלבד, ורק כמה שבועות לפני התאונה הוחלט באגד לשבץ אותו שוב בנסיעות בין־עירוניות.

 בחברת אגד מסרו בתגובה :"אנו מנועים להגיב כל עוד נמשכת החקירה, אנו משתפים פעולה ככל שיצטרך, ומאמינים שיימצא שלא נפל פגם בהתנהלות החברה".