תא"ל אופק בוכריס הוא הקצין שחשוד בביצוע עבירות מין בחיילת. בוכרים חשוד בחמישה מקרי אונס, מעשים מגונים ומעשי סדום, כך הותר הערב (שלישי) לפרסום. בצה"ל שמו של בוכריס הולך לפניו. אומרים כי הוא האיש הנכון למשימות המורכבות ביותר. לא בכדי החליט הרמטכ"ל הקודם, בני גנץ, לבחור בתא"ל אופק בוכריס להקים את האוגדה החשובה ביותר בארבע העשורים האחרונים שהוקמה על גבול ישראל-סוריה. "אופק הוא האיש הנכון", אמר גנץ כשסיפר בעיניים נוצצות על ההחלטה להקים את אוגדת 210 ולבחור בתא"ל אופק בוכריס לבצע את המשימה.



תא"ל אופק בוכריס (48) משמש בשנתיים האחרונות מפקד המכללה הבין-זרועית לפיקוד ולמטה. אל פו"ם הוא הגיע היישר מגבול הצפון שם הקים ופיקד על אוגדת הבשן בפיקוד הצפון. בוכריס קיבל את הכומתה החומה בשנת 1987 אז התגייס לחטיבת גולני שם עבר מסלול הכשרה כלוחם, קורס מ"כים חי"ר וקורס קציני חי"ר. מחר היה אמור תת אלוף בוכריס להיכנס לתפקידו כראש חטיבת המבצעים של צה"ל. רק אתמול בלילה קיבלו קציני חטיבת המבצעים הודעה שהחילופים לא יתבצעו.



בוכריס המשיך להתקדם בחטיבת גולני ומונה למפקד הפלחה"ן, ואחר כך מונה לסגן מפקד גדוד. לאחר לימודי תואר ראשון במדע המדינה ולימודי המזרח התיכון באוניברסיטה העברית, מונה לקצין האג"ם של החטיבה, מפקד גדוד 51 בגולני שם הוא גם נפצע במהלך לחימה במבצע חומת מגן אז נשלח הגדוד לג'נין. באותה לחימה, נהרגו חמישה חיילים מהגדוד ואילו בוכריס נפצע באורח בינוני - קל.



במאי 2002 פיקד בוכריס על מבצע לאיתור מעבדות נפץ ולכידת מבוקשים בשכם. במהלך הפריצה לבית, נהרג מפקד פלוגה בגדוד, ובוכריס נפצע באורח קשה מאד, לאחר שנפגע מארבעה קליעים, אחד בכל ירך, אחד בבטן ואחד בכף יד שמאל. על הקרב הזה בו נפצע קשה והשתקם הוא העניק לו הרמטכ"ל דאז שאול מופז צל"ש‏.



לאחר תקופת שיקום חזר לשירות קרבי ומונה בספטמבר 2003 למפקד יחידת אגוז. מאז קודם אופק בציר הפיקוד ועבר דרך התפקיד עליו חלם מפקד חטיבת גולני. בספטמבר 2012 נקרא כאמור על ידי גנץ לתפקיד הגדול בקריירה שלו, כשהועלה לדרגת תת-אלוף ומונה למפקד אוגדת הבשן בפיקוד הצפון. רק לפני שלושה חודשים החליטו הרמטכ"ל ושר הביטחון לקדם את תא"ל אופק בוכריס לראש חטיבת המבצעים באמ"ץ. כעת אחרי החשדות שהועלו נגדו יאלץ תא"ל בוכריס קודם כל להילחם על חפותו ורק אחר כך לחשוב על הקריירה הצבאית שלו.




מכחיש את החשדות



עם פרסום החשדות הכחיש בוכריס כי קיים יחסי מרות עם המתלוננת, ולדבריו נבדק פעמיים במכונת פוליגרף. בית הדין הצבאי ביפו דן היום בשאלה האם להסיר את צו איסור פרסום שמו. בדיון שהתקיים בבית הדין הצבאי ביקשו באי כוחו של הקצין החשוד בעבירות מין להשאיר את צו איסור הפרסום על פרטיו לפחות בשבועיים הקרובים. אולם התביעה הצבאית מתנגדת, וטוענת כי העבירות בהן הוא חשוד חמורות בהרבה יותר ממה שמוצג בתקשורת. על פי התובעים הקצין חשוד ‏בביצוע חמישה מקרים של אינוס, מעשים מגונים ומעשי סדום לאורך תקופה ממושכת.



חיילים ששירתו תחת הקצין באחד מתפקידיו סיפרו למעריב "הלם, הלם ועוד פעם הלם. אני לא יודע מה נכון ומה לא אני רק יודע שהוא היה אחד המפקדים היותר נערצים ששרתי תחתיו" אמר חייל משוחרר ששירת תחת הקצין החשוד.