הפגנה נגד ישראל בעולם: ארגונים אנטי ישראלים הקרינו היום לפנות בוקר (רביעי) כתובת בגנותו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. הכתובת "עצרו את הכובש הלא חוקי אדלשטיין" הוקרנה על קיר הפרלמנט הבריטי, והיא הוצבה שם בתגובה לביקורו באנגליה. אדלשטיין אף צפוי להגיע ולנאום בפרלמנט.



בתגובה לדברים אמר אדשלטיין: "ארגונים אנטי ישראליים הקרינו לפנות בוקר את הכרזה הזו על בנין הפרלמנט הבריטי בגנות ביקורי בפרלמנט. שונאינו לא מרתיעים אותי ואני עושה דרכי כעת לביקור ראשון ולנאום בפני חברי הפרלמנט. אמצא בו תומכים ומתנגדים כאחד, וזו הזדמנות עבורי להשמיע ללא היסוס את העמדה הישראלית".






המגמה נגד ישראל בעולם נמשכת. לפני כשבוע וחצי הוגשה בדרום אפריקה בקשה מטעם תנועת ה-BDS למנוע את ביקורו של נשיא המדינה התשיעי שמעון פרס ולהוציא צו מעצר נגדו. עילת הבקשה לכאורה הייתה תמיכתו של פרס בצרפת במלחמתה נגד אלג'יריה וגם אחריותו על הפצצת כפר קנא במהלך מבצע ענבי זעם. ככל הנראה, המוטיבציה העיקרית לקמפיין נגד פרס הייתה מבוססת על הטענה של תנועת החרם שהנשיא לשעבר תמך בשלטון האפרטהייד במדינה בשנות ה-70 וה-80. יש לציין כי פרס מעולם לא הביע תמיכה בשלטון האפרטהייד בדרום אפריקה.

מלשכתו של פרס נמסר לאחר הבקשה כי "הנשיא לשעבר ייסע ליוהנסבורג וימשיך לעמוד על במות הקהילות היהודיות בעולם, להצדיע לישראל ולחזק אותה ושום יוזמה לחרם או איום לא ירתיעו אותו".