הח"כיות מהאופוזיציה, סתיו שפיר וקסניה סבטלובה, מסרבות לעבור בשתיקה על דבריו של אראל סג"ל בתכנית "הפטריוטים", שם התייחס לח"כ שפיר בהקשר משפיל, כחלק מחיקוי ואמר "אני רוצה להיות חופשי ולרכב על אופניים, בלי כיסא", זאת כשהוא משתמש במשפט שהיא עצמה כתבה ועיוות אותו, כחלק מכתבה שעוסקת בשאלה "מה עושה אותי מאושרת". 



ח"כ קסניה סבטלובה ("המחנה הציוני"), יו"ר השדולה לחופש ביטוי ועיתונות, הגישה היום (רביעי) תלונה למועצת הכבלים והלוויין כנגד מה שאירע בתכנית ואף הזמינה, באמצעות עמוד הפייסבוק שלה, אנשים נוספים לעשות כן. ''קיבלנו תזכורת כואבת על כך שהאלימות והזילזול המיניים כלפי נשים עדיין כאן, בדיוק לכבוד יום האישה הבינלאומי המתקרב. בתכנית חיקה סגל את סתיו שפיר ואמר: "אני רוצה להיות חופשי ולרכב על אופניים, בלי כיסא." וכולם נקרעים מצחוק". 



"בהתנהגות הזאת (חוץ מההומור הירוד והלא מצחיק) יש הפרה של סעיף 3א(5) לחוק למניעת הטרדה מינית המתאר הטרדה כ"התייחסות מבזה או משפילה המופנית לאדם ביחס למינו או למיניותו". האלימות המינית, ההחפצה והביזוי של נשים צריכים להיעלם מן העולם וכעיתונאית לשעבר אני מצפה מאנשי תקשורת שיהיו חלק מהרצון לבער התנהגויות פוגעניות מקרבנו, וגם את התנהגות זו. אני מקווה ומצפה שסגל וערוץ 20 יתנצלו על התקרית", אמרה ח"כ סבטלובה.



אראל סג"ל מסר בתגובה: "מוזמנים לשמוע את הקטע במו אוזנכם ולא בטלפון שבור. דיברתי על עצמי, בלשון זכר, צחקתי על עצמי. הסילוף המכוון הוא ניסיון נואל לסתום פיות".
מערוץ 20 נמסר בתגובה: "עצוב לגלות כי חברת הכנסת שפיר לא הקדישה שלוש דקות לצפייה באייטם המדובר במלואו בטרם ירתה חיצי רעל שאינם קשורים למציאות ושלא היו ולא נבראו. אראל התייחס בדבריו אל עצמו וכלל לא אליה, אך חברת הכנסת שוב לא פספסה הזדמנות לנגח את ערוץ 20".
 
"אנו מתקשים להבין את המוסר הכפול והצביעות הנשפכת מחברת כנסת אשר ישבה לפני שבועות בודדים באולפן ערוץ 10 וצחקקה אל מול אייטם בו טל פרידמן חבוש פאה ג'ינג'ית מאשים את שפיר בשימוש בסמים והשלכת תמונת ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל לפח האשפה", נמסר מהערוץ.

הקטע ששודר בערוץ 20 ועורר סערה:


 

חה"כ סתיו שפיר מחפשת את האושר והפטריוטים מפרגנים בצחוק רם. "הפטריוטים". כל יום ב-22:00. ערוץ 20. צפו:

Posted by ‎ערוץ 20‎ on Monday, February 29, 2016


 

"אני רוצה להיות חופשיה ולרכב על אופניים בלי כסא"כך, אתמול בערב, בתכניתו בערוץ 20, החליט אראל סגל לציין את יום האישה הק...

Posted by ‎קסניה סבטלובה - Ксения Светлова‎ on Wednesday, March 2, 2016

מוקדם יותר היום, ח"כ שפיר התייחסה למקרה בדף הפייסבוק שלה. בפוסט שפירסמה, היא כתבה כך: "לפני כמה שבועות ביקשו ממני בעיתון "הארץ" לכתוב טור קצר שעונה על השאלה: "מה עושה אותך מאושרת?". אז כתבתי. על פוליטיקה. הוספתי גם משפט קצר ולא פוליטי מהחיים הפרטיים שלי, שאומר שאני מאושרת מהדברים שהופכים אותי לחופשיה: רכיבה על אופניים, טיולים בטבע, לנגן עם אנשים טובים".



שפיר סיפרה על הרגע שראתה את החיקוי: "שלחו לי קישור לתוכנית של אראל סג"ל בערוץ 20 – ערוץ "היהדות והמורשת". אני פותחת את הלינק, ורואה את אראל סג"ל עושה חיקוי שלי בשידור חי עם פאה ג'ינג'ית על הראש. מסביבו יושבת חבורת גברים בגיל העמידה שנשפכים מצחוק, בזמן שהוא מריץ דאחקות על כך שאני אוהבת לרכוב על אופניים – כי זה מסב לי הנאה מינית. אחרי שהפנאליסטים באולפן מצליחים סוף-סוף להסדיר את הנשימה שלהם, אחד מהם מספר עוד בדיחה: "אם סתיו שפיר נהנית לרכוב על אופניים, ממה נהנית חברת הכנסת איילת נחמיאס-ורבין?"



הח"כ העבירה ביקורת קשה על התכנית: "הגועל הנפש הזה שודר באצטלה של "תוכנית אקטואליה" בערוץ "היהדות והמורשת" – ערוץ עם רישיון שידור ציבורי שאמור לשדר תוכניות על יהדות, אבל מצפצף על החוק. זה מה שיש לו להציע: חבורה של גברים בני ארבעים פלוס – נשואים עם ילדים – יושבים, נחנקים מצחוק מבדיחות על חשבון המיניות של חברות כנסת מכהנות".



לדבריה, "זה לא סוד שביני לבין רוב האנשים שמשדרים בערוץ 20 יש מחלוקת אידאולוגית עמוקה. לא אוהבים אותי בערוץ 20, וזה בסדר גמור: אני מקדישה חלק ניכר מהזמן שלי כדי לעצור את החברים המושחתים שלהם בממשלה מלחגוג על כספי ציבור. אין לי שום בעיה לקיים ויכוחים פוליטיים קשים: אני עוברת עשרות כאלה בשבוע. אבל מה שקורה, אתם מבינים, זה שכשלצד השני נגמרים הטיעונים – יורדים כמה נמוך שרק אפשר. כשאין לך יותר דברים ענייניים לומר, אתה מתחיל להטריד מינית חברות כנסת, בשידור. זה מה שיש לערוץ "המורשת והיהדות" להציע – אותו ערוץ שרק השבוע מצא לנכון לקבוע שחצי מהיהודים בעולם הם לא באמת יהודים".



שפיר סיכמה כך: "אחרי שלוש שנים בפוליטיקה אמורים ללמוד לא לקחת ללב דברים מהסוג הזה. לי כנראה ייקח עוד כמה שנים. עצוב לי שההורים שלי צריכים לשמוע דברים כאלה על הבת שלהם. אבל בעיקר עצוב לי על אותן צעירות מוכשרות שצפו בתוכנית הזאת. צעירות שאפתניות שאולי רוצות להיות נבחרות ציבור בעתיד, שבוער בהן הצורך לשנות ולפעול למען החברה הישראלית".





 

לפני כמה שבועות ביקשו ממני בעיתון "הארץ" לכתוב טור קצר שעונה על השאלה: "מה עושה אותך מאושרת?". אז כתבתי. על פוליטיקה. כי...

Posted by Stav Shaffir on Wednesday, March 2, 2016