רוני בריק, נשיא התאחדות בוני הארץ (הארגון המייצג את הקבלנים בישראל), התייחס הבוקר בוועידת ישראל לנדל"ן 2016 למשבר בשוק הדיור, לתכניות הממשלתיות החדשות ולטענות נגד הקבלנים. "תכנית 'מחיר למשתכן' לא תחזיק מעמד אם לא יערכו בה שינויים במיידי. מעבר לכך, לדעתי היא הולכת להוביל לעלייה במחירים", אמר בריק על תכנית הדגל של משרד הבינוי והשיכון. "מה ההיגיון בלייעד את כל הדירות למחוסרי דיור, כולל דירות גן ופנטהאוזים? מה הם ירכשו אחר כך, כ'משפרי דיור'? זה שוק שהמדינה מתעלמת ממנו ואני בטוח שזה יביא לעליית מחירים". 

בריק אמר כי "אנחנו שומעים כל הזמן טענות שנשמעות כנגד קבלנים על מחירי הדיור. אמרו 'אל תקשיבו לקבלנים האינטרסנטים האלו, המחירים ירדו. אוטוטו'. שרים ופקידים בכירים מטעם הממשלה המליצו לילדים שלהם – אל תקנו דירות. אבל כולנו יודעים שהאמירות הללו עלו לציבור מאות אלפי שקלים במחיר הדירה".

רוני בריק. "מה ההיגיון בלתת פנטהאוז למחוסר דיור?" צילום: גלית דויטש
בריק הדגיש ששוק הדיור צריך 'יציבות'. "האם לבקש שלא יהיו שינויים כל שני וחמישי, לא לספסר בקרקעות, לוח זמנים שפוי לתכנון ורישוי, עובדים לענף הבנייה – האם כל זה נחשב לאינטרסנטיות? אם כך, אנחנו בהחלט אינטרסנטים, כי אנחנו דואגים לעובדים, לחברות ולענף הבנייה. אם התנאים הללו לא יתקיימו – קצב הגידול רק ימשיך להתארך. האם זה הרבה לבקש? האם זה סותר את האינטרס הציבורי?"

הוא המשיך והדגיש כי קבלנים רבים חוששים לגשת למכרזים של התכניות הממשלתיות. "היינו בסרט הזה, אסור לייצר חוסר וודאות! הממשלה, ורק הממשלה היא זו שתחליט אם לקדם את ענף הבנייה או לפגוע בו".