פחות מיממה לאחר שהוסר צו איסור הפרסום על שמו של תא"ל אופק בוכריס שחשוד בחמישה מקרים של אינוס ומעשים מגונים בחיילת ששירתה תחתיו לפני יותר מארבע שנים בעת כיהן כמפקד חטיבת גולני, נחשף כי חוקרי מצ"ח זימנו היום חיילת נוספת ששמה הוזכר בעדותה של המתלוננת הראשונה. 



החוקרים בקשו ממנה לספר את גרסתה ובמהלך המפגש החליטה להגיש נגדו תלונה רשמית. מדובר בתלונה על הטרדה מינית שלטענת המתלוננת לא מדובר במקרה בודד אלא במספר מקרים. לאחר שהמתלוננת הנוספת סיפרה בפני החוקרים את גרסתה, תא"ל אופק בוכריס עומת עם התלונה הנוספת ונחקר על החשדות החדשים באזהרה.



מוקדם יותר היום, אביה של המתלוננת הראשונה נגד תת-אלוף אופק בוכריס, כינס הערב מסיבת עיתונאים בה התייחס לפרשה וביקש ממוטרדות נוספות, אם ישנן, לצאת ולהתלונן. "בשם הבת שלי, אם קיימות בנות נוספות שנפגעו, נא גשו להתלונן על מנת שהאמת תצא לאור", אמר האב למצלמות. "זו לא הציפייה שיש להורה ששולח את היקר מכל למסגרת הזו. שכל הורה יבדוק את עצמו אם אלה ערכים שמקבלים בצה"ל, אם אלה המפקדים שראויים להוביל את החיילים ואת הבנים שלנו". 

האב הדגיש כי "הבת שלנו הגיעה לתפקיד גבוה בחטיבה והייתה מאוד מוערכת. המערכת כאן כשלה, כשלה באמצעות מפקד שסרח וניצל את מעמדו לעבירות מין ואונס. כל זה במקביל לכל האותות שקיבל. הבת שלנו קיבלה הצטיינות ממפקד פיקוד צפון, הרמטכ"ל של היום, אייזנקוט. אנחנו מאוד מופתעים, וכמובן תומכים בגרסתה של הבת שלנו, שבמהלך השנים המשיכה בחיים וגם בטיפול עקב הנזק הגדול שנגרם לה. שלחנו ילדה מאושרת ושמחה, ולאחר שהתוודענו לסיפור, נודע לנו הפצע הגדול שהיא סוחבת".

תא"ל בוכריס חשוד כי קיים במתלוננת, חיילת ששירתה תחתיו, עבירות מין חמורות, בכללן אונס ומעשי סדום. בוכריס נחקר היום שוב על ידי המשטרה הצבאית החוקרת. בחקירה דרש בוכריס כי יעמתו אותו עם המתלוננת. החוקרים עימתו אותו עם הטענות שהצטברו בתלונה, והציגו ראיות נוספות שנאספו בחקירה. 

תא"ל אופק בוכריס. נחשב לאחד הקצינים המוערכים בצמרת הפיקוד. צילום: ראובן קסטרו
בוכריס ממשיך להכחיש את החשדות נגדו ומקורביו מכחישים את הטענות לפיהן הוא מסרב להיבדק במכונת אמת פעם נוספת. מנגד החיילת הודיעה גם היא כי היא מוכנה לעימות עימו בחדר החקירות ומזימה את הפרסומים לפיהם מדובר בחשדות ליחסי מרות בהסכמה. גם המתלוננת צפויה לתת עדות נוספת במהלך היום במשטרה הצבאית החוקרת. המתלוננת הוסיפה עוד כי היא מוכנה לעבור בדיקת פוליגרף שלא מטעמה.
בשנתיים האחרונות משרת בוכריס כמפקד המכללה הבין-זרועית לפיקודה ולמטה. הוא נחשב לאחד הקצינים המוערכים ביותר המשרתים כיום בצמרת הפיקוד הצה"לית, ונטען כי יועדו לו תפקידים בכירים בהמשך דרכו. אל פו"ם הוא הגיע היישר מגבול הצפון שם הקים ופיקד על אוגדת הבשן בפיקוד הצפון. היום היה אמור תת אלוף בוכריס להיכנס לתפקידו כראש חטיבת המבצעים של צה"ל, אך יממה לפני פרסום הפרשה קיבלו קציני חטיבת המבצעים הודעה שהחילופים לא יתבצעו.
החיילת, שכבר השתחררה מצה"ל, שירתה תחת הקצין חודשים אחדים. היא הגישה באחרונה תלונה נגד הקצין וטענה כי הייתה בטיפול נפשי מאז שחרורה עקב המעשים שלדבריה ביצע בה ורק לאחרונה הצליחה לאזור אומץ ולהתלונן. במקביל לפתיחת החקירה במצ"ח, זומן בוכריס לשיחה אצל סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר גולן, שהודיע לו כי על פי פקודות הצבא הוא משעה אותו למשך השבועיים הקרובים בשלב זה, וכי השעייתו תימשך בהתאם להתקדמות החקירה.