פרשת עבירות המין המיוחסות לתא”ל אופק בוכריס צפויה להגיע בשבוע הבא לשיא, כאשר הקצין המעוטר יגיע לחדר החקירות של מצ”ח, שם יתעמת החיילת א’. החיילת ששרתה בלשכתו כשהיה מח”ט גולני, הגישה נגדו תלונה שבעקבותיה הוא חשוד בחמישה מקרים של מעשי אונס חמורים ומעשי סדום. 



בוכריס יבלה את השבת עם בני משפחתו בביתו במצפה נטופה בצפון ויתכונן לרגע השיא של חקירתו.  ובעוד במשטרה הצבאית אוספים עדויות ובודקים את התלונות, כולל התלונה החדשה שנגבתה מצעירה נוספת שלשום, נמשכת ברשת ובתקשורת מלחמת הגרסאות. אתמול החלו מקורביו של בוכריס לצאת להגנתו והתבטאו במספר הזדמנויות. “אופק לא רק מכחיש את החשדות נגדו, הוא גם מבין שיש מי שעומד מאחורי המסע המתוזמן הזה”, אמר אחד ממקורביו.
 
גם מפקדו לשעבר,  אל”מ במילואים דן חפץ, יצא אתמול להגנתו ואמר לעודד בן עמי בערוץ 2: “את עברו של אופק סרקו במסרקי ברזל מימין ומשמאל. צמד המילים אופק בוכריס ועבירות מין לא מתכנס, זה לא הבן אדם. אופק הוא אדם ערכי, עם שתי רגליים על הקרקע, מסור ונאמן למשפחתו, זה לא הפרופיל של אדם שיש לו פוטנציאל לעבירות מין”. 
 

כל המקורבים התבטאו לזכותו של הקצין הבכיר וציינו כי מדובר במסע מתוזמן. אולם, אף אחד לא היה מוכן להסביר מי עומד מאחורי המאמץ כביכול  לפגוע בבוכריס. 
 
תמיכה נוספת קיבל אתמול בוכריס בפייסבוק מחיילות ששירתו תחתיו. “עם יד על הלב, אני יכולה לומר בכנות וביושר שאף פעם לא הרגשתי בקרבתך חוסר נעימות”, כתבה ירדן מלכה, ששרתה בעבר כמזכירתו. “להיפך, תמיד הרגשתי שאני צועדת יחד עם אדם מדהים. מעולם לא נתקלתי במקרה בו ניצלת או דרגתך או מעמדתך, וגם בימים שלוח הזמנים היה נמשך עד לשעות המאוחרות של הלילה לא היית מוכן שאשאר אתך בלשכה”.

אופק בוכריס, זוכה להגנה מקיר לקיר. צילום: אלי דסה
אופק בוכריס, זוכה להגנה מקיר לקיר. צילום: אלי דסה

 
חיילת נוספת , נעמי אלמוג, כתבה:  “אופק בוכריס היה המפקד שלי, ואני זוכרת אותו כאדם ערכי ביותר - מוסרי, ישר ובעל מידות. ליבי עם החיילת, במידה ויתברר בבית המשפט כי הדבר נכון. אבל העיתוי של התלונה, פרסום הפרשה והטיימינג, מסריחים, מושחתים ומעצבנים”.
 
אלפי בני אדם חתמו אתמול בתוך שעות ספורות על עצומת תמיכה נוספת. העצומה התפרסמה באתר האינטרנט "עצומה" תחת הכותרת "לא נסכים לשפיכת דמו של תת אלוף אופק בוכריס במשפט שדה מתוקשר". 
 
מחברי העצומה כתבו כי "לצערנו מתנהל מסע הציד סביב תת אלוף אופק בוכריס. מפקד ערכי ברמות בלתי מצויות, חדור מסירות אין קץ למדינה, לצבא ולפקודיו".
 
עוד הם כותבים כי "הגיעה בחורה הטוענת שעברה פגיעה מינית כשהייתה תחת פיקודו  לפני 4.5 שנים. אופק נמצא פעמיים דובר אמת בבדיקת פוליגרף. כמו כן  נמצאו פרטים משמעותיים  בדבריה הנסתרים על ידי עובדות מוצקות ואובייקטיביות. למרות זאת - בית הדין הצבאי התיר לפרסם את שמו".
 
"מרגע זה", קובעים מחברי העצומה, "העוול נעשה. אין אנו מתיימרים לומר שאנו יודעים מה האמת , אך אנו זועמים על כך שעוד טרם החלה בדיקה יסודית או ניהול משפט תקין - דמו נשפך וחייו עוברים טלטלה עזה.  כיצד נסכים לפגיעה קשה כל כך באדם עטור שבחים ערכיים וצבאיים ללא בירור האמת ?".
 
"אנו רוצים לחזק את תת אלוף אופק בוכריס יחד עם אשתו, ילדיו ושאר בני המשפחה. חתימתנו מצורפת כמחאה קשה ומוחלטת על פרסום הדברים הבלתי מבוררים והלינץ' התקשורתי שאינו לוקח בחשבון את השלכת הדברים במקרה שחפותו תוכח".

בהכנת הידיעה השתתף אריק בנדר