שיפור קל חל במהלך סוף השבוע במצבו של התינוק בן הארבעה חודשים שעל פי החשד, טולטל על ידי בעלת המשפחתון שבו שהה. זה יממה התינוק אינו מונשם, וחוזר בהדרגה להכרה. הוא ממשיך להיות מטופל ומנוטר ביחידה לטיפול נמרץ במרכז "שניידר" לרפואת ילדים בפתח תקווה. התינוק אושפז לפני כשבועיים במצב קשה ביחידה לטיפול נמרץ כשהוא סובל מחבלה קשה בראשו, והוא הונשם והורדם. לאחר בדיקתו עלה חשד כי הוא עבר טלטול. על פי דיווח שהתקבל אז מהוריו של הפעוט, בנם נחבל ככל הנראה במשפחתון שבו שהה. עתה התינוק מחייך, אך הוריו טוענים כי דרך ארוכה עוד לפניו וכי תינוקם עדיין לא יצא מכלל סכנה. אבי התינוק מסר ל"מעריב אונליין": "עד כאן מרגישים את החיבוק שלכם, זה מחמם את לבנו ומחזק את רוחנו. ישר כוח ושנבשר עוד בשורות טובות". בעלת המשפחתון תובא מחר לדיון בהארכת מעצרה.

כזכור, לפני כשבועיים, בעלת משפחתון מאזור השרון, אשה בשנות ה-50 לחייה, נעצרה בחשד לגרימת חבלה חמורה לתינוק בן ארבעה חודשים, וביום חמישי מעצרה הוארך בארבעה ימים. מדובר בהארכת המעצר השנייה של החשודה. בחקירתה הודתה אז החשודה בביצוע המעשה וסיפרה כי "הוא לא הפסיק לבכות אז הרמתי אותו על הידיים וניסיתי להרגיע אותו". בבית המשפט טענה אז פרקליטתה, עורכת הדין שירן גולברי ממשרדו של ששי גז, כי "ההודאה נגבתה ממרשתי באיומים ותחת הבטחות". אז גם עלה כי בעברה יש הרשעה בגין תקיפה וגרימת חבלה חמורה של פעוטה אחרת. בגין אותו אירוע לא ריצתה מנהלת המשפחתון עונש מאסר. בית המשפט החליט להאריך את מעצרה בין השאר בגלל עברה של החשודה.
 
יצוין כי מדובר במשפחתון שבו שהו עד לאותו אירוע שלושה פעוטות, ובכללם הפעוט שאושפז. במשטרה חושדים שבעת הטיפול בפעוט, בנסיבות שטרם הובהרו, הוא עבר אירוע של טלטול שככל הנראה הביא לפגיעה בראשו. החקירה נמשכת ובמשטרה עושים מאמצים לגבש כתב אישום נגד החשודה.

ח"כ איציק שמולי התייחס אז לחשדות ואמר כי "ההתעללות בפעוטות חסרי ישע מחרידה והופכת את הבטן בכל פעם מחדש. במסגרות הפרטיות הכל פרוץ, אין פיקוח והפעוטות פשוט מופקרים לידי המתעללים. המדינה חייבת להרחיב את ההגנה על הקטינים במסגרות הפרטיות והדרך לשם עוברת באימוץ הצעת החוק שלי המחייבת התקנת מצלמות במסגרות הפרטיות".

גרימת מוות ברשלנות


השיפור במצבו של התינוק מתרחש לאחר שבשבוע שעבר הורשעה אביגיל דניאל, מטפלת בת 47, בגרימת מוות ברשלנות של פעוט בן 11 חודשים. דניאל הורשעה במסגרת עסקת טיעון לאחר שהפעוט הושאר ללא השגחה וטבע באמבטיה. דניאל הודתה במיוחס לה בפני בית המשפט המחוזי בתל אביב ובמסגרת ההסדר לא נרשמה הסכמה על העונש. המדינה צפויה לעתור לעונש מאסר בפועל ופיצוי למשפחתו של הפעוט. 
 
על פי כתב האישום, דניאל הועסקה כמטפלת של תאומים מתל אביב, ממועד לידתם ועד שהיו בני 11 חודשים. ב-21 מאי, היא קילחה אותם באמבטיה, ובשלב מסוים יצאה מן החדר והשאירה אותם לבד במים, מבלי שחיברה את הכיסאות המיועדים לקילוחם כהלכה. לאחר מספר דקות חזרה לאמבטיה ומצאה את אחד התאומים, המנוח, שוכב בתוך האמבטיה, כשראשו בתוך המים והוא מחוסר הכרה. 
 
דניאל הוציאה את התינוק מהאמבטיה וניסתה לבצע בו פעולות החייאה, תוך קריאה לעזרה. בעקבות זעקותיה, הגיע לדירה שכן והשניים הזעיקו את המשטרה ואת כוחות ההצלה. זאת, כאשר התאום השני נותר בתוך האמבטיה לבדו, עד הגעת השוטרים לדירה. הפעוט הובהל לבית החולים "דנה" בתל אביב, שם נאבקו הרופאים על חייו במשך חמישה ימים, עד שמת.