חבר הכנסת והשר לשעבר בנימין (פואד) בן אליעזר הגיע הערב (שבת) לאסף הרופא לאחר שחש ברע, כשהוא בהכרה מלאה, מצבו יציב. לאחר סדרת בדיקות הוחלט להשאירו במרכז הרפואי להשגחה ולטיפול באחת המחלקות.



לפני כשבועיים, התקיימה הקראת כתב האישום נגד השר לשעבר, בנימין בן אליעזר, בו הואשם בלקיחת שוחד ובהלבנת הון, אך הוא לא היה נוכח באולם בית המשפט. השופט איפשר לבן אליעזר להיעדר מהדיון, בשל מצבו הרפואי. השופט הדגיש כי מדובר בצעד חד פעמי וכי על בן אליעזר להתייצב לשאר הדיונים בעניינו. בן אליעזר הכחיש את האישומים נגדו והשופט ציין כי בקשתו של בן אליעזר לעיכוב ההליכים המשפטיים נגדו לא תהווה עילה לעכב את פתיחת משפטו. 


קודם לכן, פנה בן אליעזר ליועץ המשפטי לממשלה וביקש לעכב את ההליכים, בשל מצבו הבריאותי. מדובר בצעד שעלול לארוך זמן רב. פרקליטות מיסוי וכלכלכה, המאשימה בתיק, תגיש ליועץ את עמדתה וצפויה להתנגד לעיכוב ההליכים. הפרקליטות טוענת שמצבו הרפואי של בן אליעזר מלווה אותו מזה תקופה לא קצרה, עוד קודם להגשת מועמדותו לנשיאות המדינה ובכל מהלך החקירה המשטרתית שהתנהלה נגדו. לטעמה, מטרת הבקשה היא דחיית הקץ והימנעות מהמעמד המביך של שר לשעבר, כנאשם בפלילים. בן אליעזר הגיש לבית המשפט חוות דעת רפואית, לפיה מדובר באדם החולה במחלות רבות, המביאות לפגימה של ממש בתפקודו, עד כדי אי כשירות לניהול הליך פלילי.
 

"המעמד של נאשם קשה הוא לאדם", כתב השופט קרא בהחלטתו. "שיווי המשקל הנפשי והחברתי שממנו הוא נהנה מתערער, הוא נפגע חברתית, הוא נפגע כלכלית. ימיו ולילותיו אינם כתמול שלשום. אין להביא את עצם הרצון שישב על ספסל הנאשמים ולא יתהלך ברחובות העיר כתמול שלשום במניין השיקולים הראויים של האינטרס הציבורי בנוכחות הנאשם במשפטו. ההליך הפלילי מכוון לחשוף את האמת, לא להתעמר בנאשם".

בדצמבר 2014 הובהל בן אליעזר לבית החולים לאחר שחש ברע בעקבות חום וכך גם היה במרץ 2012, אז אושפז בשל דלקת ריאות חריפה ושוחרר רק לאחר 40 יום.