בית המשפט השלום בפתח תקווה דן היום (ראשון) בהארכת מעצרה של המטפלת החשודה כי טלטלה תינוק בן ארבעה חודשים שמאושפז מיום שני בבית החולים שניידר כשמצבו מוגדר קשה. במהלך הדיון, הופעלו על החשודה לחצים להודות במעשה, אחרת מצבו ידרדר והיא עלולה להסתבך. בסוף הדיון הוארך מעצרה בארבעה ימים. עורך דינה ששי גז אמר כי "גם אם החשודה הודתה, זה הוצא ממנה באיומים ובניגוד לחוק".



ששי גז, עורך דינה של המטפלת החשודה,שאל בפתח הדיון: "האם אתם בטוחים שיש פה את מקרה הטלטול? האם מצאתם סימן חיצוני לחשד שאתם מייחסים ללקוחה שלי? יש לכם קביעה רפואית שהאירוע נוצר מטלטול, אולי אין עבירה בכלל? זה תיק שלא יוגש בו כתב אישום".



במהלך הדיון אמר נציג המשטרה כי "החשד הסביר מתגבר" וכי "מדובר באירוע חמור ביותר. עילת המסוכנות מתעצמת ועילת השיבוש". הוא ציין כי הוא סבור שחלה התקדמות בחקירה". עו"ד גז הקשה על נציג המשטרה וטען שייתכן ומדובר מדימום שנוצר ממחלה גנטית של האם: "בדקתם את זה שהאמא של הפעוט סובלת ממחלת דם"?.



לסיכום אמר עורך דינה של החשודה: "ליבנו עם הפעוט. מדובר בתיק נדיר ואני בטוח שמדובר במקרה בו לא היתה עבירה. אין את הסימפטומים של הטלטול ואין את סימני אחיזת הידיים".



השופטת כרמית בן אליעזר אמרה עם ההחלטה על הארכת המעצר: "כפי שקבעתי בהחלטות קודמות, קיים חשד סביר הקושר את החשודה למיוחס לה. עיקרו של החשד הסביר הצטבר ועובר לדיון המעצר הקודם, ובחומר החקירה שהצטבר מצאתי כי חשד סביר זה התעבה במידת מה. יחד עם זאת, אעיר כי גם המסמכים הינם אינדיקציות לפעולתו אותם מתבקש היה שהיחידה תעשה עוד קודם. על אף שמערכת המעצר הקודמת לא נוצלה כיאות על היחידה החוקרת, נראה לי כי עוד לא נוטה הכף לטובת שחרור החשודה. מדובר בחשד לעבירה חמורה המלמדת על מסוכנות לא מבוטלת הנשקפת מן החשודה ולא מן הנמנע להזכיר כי בעברה הרשעה דומה".



כזכור, במהלך סוף השבוע חל שיפור קל במצבו של התינוק בן הארבעה חודשים שעל פי החשד, טולטל על ידי בעלת המשפחתון שבו שהה. מזה יממה התינוק אינו מונשם, וחוזר בהדרגה להכרה. הוא ממשיך להיות מטופל ומנוטר ביחידה לטיפול נמרץ במרכז "שניידר" לרפואת ילדים בפתח תקווה. התינוק אושפז לפני כשבועיים במצב קשה ביחידה לטיפול נמרץ כשהוא מונשם ומורדם. עתה התינוק מחייך, אך הוריו טוענים כי דרך ארוכה לפניו וכי תינוקם עדיין לא יצא מכלל סכנה. אבי התינוק מסר ל"מעריב אונליין": "עד כאן מרגישים את החיבוק שלכם, זה מחמם את לבנו ומחזק את רוחנו. ישר כוח ושנבשר עוד בשורות טובות".



כזכור בעלת המשפחתון מאזור השרון נעצרה בחשד לגרימת חבלה חמורה לתינוק בן הארבעה חודשים. בחקירתה הודתה אז החשודה בביצוע המעשה וסיפרה כי "הוא לא הפסיק לבכות אז הרמתי אותו על הידיים וניסיתי להרגיע אותו". בבית המשפט טענה אז פרקליטתה, עורכת הדין שירן גולברי ממשרדו של ששי גז, כי "ההודאה נגבתה ממרשתי באיומים ותחת הבטחות". אז גם עלה כי בעברה הרשעה בגין תקיפה וגרימת חבלה חמורה של פעוטה אחרת. בגין אותו אירוע לא ריצתה מנהלת המשפחתון עונש מאסר. 





"הטיחה את ראש הילדה באסלה"



ההרשעה מתייחסת לשנת 2004, בחודש מרץ לפני 12 שנים, הורשעה בעלת המשפחתון בעבירות חמורות שהתרחשו במהלך שנת 2001 כלפי ילדה בת חמש באותם ימים, עבורה שמשה כמשפחה אומנת. בגזר הדין של השופטת ליה לב און, בבית משפט השלום בפתח תקווה ציינה השופטת כי מדובר באירועים בהם הכתה בעלת המשפחתון את הקטינה ביחד עם אחרת, בידיהם וגם באמצעות מקל. "במקרה נוסף, הטיחה את ראשה באסלה, דחפה אותה לעבר הקיר בחוזקה, דרכה על ראשה וגרמה לה לחבלות של ממש", הוסיפה השופטת לב און.



אז טענה התביעה כי התחשבה בהודאה של בעלת המשפחתון בזכות עברה הנקי, בנטילת האחריות על המעשים ובחיסכון בזמנו של בית המשפט. השופטת לב און בגזר הדין ציינה "מעשה אלימות מכל סוג שהוא כלפי ילד אסור הוא לחלוטין שהרי במאזן הכוחות תמיד ידו של הבוגר תגבר ובכך יוסיף סבל לילד, לא ילמדו חכמה ולא דעת באלימות, אלא רק יוסיף מרירות, כעס וניכור, יפגע באמון הילד כלפיו ויהרוס כל חלקה טובה שעוד נשארה בנפשו של הילד".



עוד בגזר הדין התייחסה השופטת לבעלת המשפחתון: "שירות המבחן הציג בפני בהרחבה את נסיבותיה האישיות של הנאשמת (באותה פרשה) אובדנה הפרטי ורצונה להשקיעה בילדה שקיבלה לחזקה, וגדלה לראות בה השלמה לחוסרים הקיימים אצלה". השופטת הטילה בזמנו על הנאשמת 18 חודשי מאסר על תנאי וכן 400 שעות לתועלת הציבור.