משקל הקדנציה של מירי רגב במשרד התרבות מתחיל להיות מורגש בפועל: מעבר להצהרותיה כגון חוק נאמנות בתרבות שלא יצא לפועל עדיין, שרת התרבות והספורט, מירי רגב, הודיעה היום (ראשון) כי בכוונתה לבטל את חוק הספרים, שנכנס לתוקפו לפני כשנתיים. החוק החל בתקופתה של שרת התרבות לשעבר, לימור לבנת, וביוזמתה, ואסר למכור בהנחה ספרים חדשים, בשנה וחצי הראשונה שלאחר יציאתם לאור. השרה למעשה קיבלה את מסקנותיה של הוועדה שבדקה את הנושא, בראשות מנכ"ל המשרד, יוסי שרעבי, שממנו עלה כי החוק פגע באזרח, העלה את מחירי הספרים, הפחית את כמות הספרים שנרכשו, פגע בספרות הילדים ויצר חסמים משמעותיים לספרי הביכורים.



בצד ביטול החוק, אמרה השרה רגב בוועידת התרבות של עיתון "הארץ" כי תפעל לביטול הבעלות הצולבת בשוק הספרים וכי תקים קרן שתתמוך בספרי הביכורים. השרה אמרה בוועידת "הארץ" לתרבות, שמתקיימת במוזיאון תל אביב לאמנות: "החלטתי לבטל את חוק הספרים משום שהוא החטיא את מטרתו העיקרית, מחירי הספרים עלו והנפגע העיקרי מהחוק הוא האזרח. החוק אולי היטיב עם המו"לים או רשתות הספרים אבל בנקודת הקצה נפגע הצרכן".




"ספרים, רבותי, הם הרוח"


עוד אמרה השרה כי ההחלטה נבעה מעיקרון העומד בבסיס המדיניות שאותה היא מובילה, והוא "הנגשת תרבות לכל אזרחי ישראל". לדבריה, "ספרים הם הרוח. לעם הספר מגיע ספר במחיר עממי, ולכן אגיש את הצעת החוק לביטול חוק הספרים כבר בימים הקרובים, במטרה לבטלו עד שבוע הספר".



חבר הכנסת יואב קיש (ליכוד), שתומך בביטול החוק, בירך את השרה רגב ואמר: "אחרי מאבק ארוך שהחל בכינוס מיד לאחר שנבחרתי לכנסת, הוחלט לפעול לביטול חוק הספרים. החוק ייצר מציאות הפוכה ומעוותת ממטרתו המקורית, פגע בצרכנים ולא עזר לסופרים". הוא הוסיף כי אם שרת התרבות תבקש להעלות הצעת חוק ממשלתית, הוא יצמיד את הצעת החוק שלו לשלה.



רגב לא יכולה לבטל את החוק באופן עצמאי, אלא לפעול לביטולו בכנסת. החוק הוא הוראת שעה שתפוג בעוד שנה בדיוק גם ללא כל התערבות. על מנת לבטלו לפני כן, על רגב להגיש הצעת חוק, כפי שהודיעה שתעשה.