שיפור ניכר במצבו של דניאל חיים, הפעוט שאושפז במצב קשה לאחר שעל פי החשד טולטל. דניאל יצא היום (שני) ממחלקת טיפול נמרץ של בית החולים שניידר בפתח תקווה והועבר להמשך טיפול בבית החולים. הוריו ביקשו למסור: "אנחנו שמחים מאוד על מגמת השיפור ומבקשים מכולם להמשיך להתפלל לרפואת דניאל חיים בן לירון עד החלמתו המלאה במהרה. תודה לכולם על החיבוק העידוד והתפילות".



כבר במהלך סוף השבוע חל שיפור קל במצבו של התינוק בן הארבעה חודשים שעל פי החשד, טולטל על ידי בעלת המשפחתון שבו שהה. כבר למעלה מ-48 שעות שהתינוק אינו מונשם, וחוזר בהדרגה להכרה.

כזכור, דניאל אושפז לפני כשבועיים כשמצבו מוגדר קשה ביחידה לטיפול נמרץ כשהוא מונשם ומורדם. במהלך סוף השבוע הוא אף החל לחייך, אך הוריו טוענים כי דרך ארוכה לפניו וכי תינוקם עדיין לא יצא מכלל סכנה. אבי התינוק מסר ביום שבת ל"מעריב אונליין": "עד כאן מרגישים את החיבוק שלכם, זה מחמם את לבנו ומחזק את רוחנו. ישר כוח ושנבשר עוד בשורות טובות". 

בעלת משפחתון, סימונה רז בת 53 מפתח תקווה, שנעצרה בחשד לגרימת חבלה חמורה, הוארך ביום חמישי האחרון בארבעה ימים. מדובר בהארכת מעצר שנייה לאחר הגעתו לראשונה של הפעוט לטיפול נמרץ. כאמור, לאחר בדיקתו עלה חשד שהוא עבר טלטול ועל פי דיווח שהתקבל אז מהוריו של הפעוט, בנם נחבל ככל הנראה במשפחתון שבו שהה.

מרכז שניידר לרפואת ילדים, בו אושפז הפעוט. צילום:אבשלום ששוני


ניסיון לגבש כתב אישום נגד המטפלת

 בחקירתה הודתה החשודה בביצוע המעשה וסיפרה כי "הוא לא הפסיק לבכות אז הרמתי אותו על הידיים וניסיתי להרגיע אותו". בבית המשפט טענה אז פרקליטתה, עורכת הדין שירן גולברי ממשרדו של ששי גז, כי "ההודאה נגבתה ממרשתי באיומים ותחת הבטחות". אז גם עלה כי בעברה הרשעה בגין תקיפה וגרימת חבלה חמורה של פעוטה אחרת. בגין אותו אירוע לא ריצתה מנהלת המשפחתון עונש מאסר. בעקבות עברה של החשודה, החליטו במשטרה, כאמור, להאריך את מעצרה. 

יצוין כי מדובר במשפחתון שבו שהו עד לאותו האירוע שלושה פעוטות ובכללם הפעוט שאושפז. במשטרה חושדים שבעת הטיפול בפעוט, בנסיבות שטרם הובהרו, הוא עבר אירוע של טלטול שככל הנראה הביא לפגיעה בראשו. החקירה נמשכת ובמשטרה עושים מאמצים לגבש כתב אישום כנגד החשודה.