נושמת לרווחה:מרים פרץ, האם ששכלה שניים מבניה ביקשה השבוע את עזרת הציבור באיתור חומרי וידאו נדירים של בנה אלירז ז"ל. בפוסט שהפך ויראלי ברשתות החברתיות היא ביקשה להפיץ את דבריה, בתקווה שאלה יסייעו לה לאתר את החומרים שהפכו זיכרונות מבנה. בוידאו שצולם היום (שני) באולפן "פרשת השבוע" של ערוץ 20 בהנחיית גיא זוארץ, זכתה פרץ לקבל בחזרה חלק מהסרטונים הנדירים. 



כפי שניתן לראות בסרטון המצורף, יונתן בן דוד, שאחיו נפל בקרב תחת פיקודו של אלירז ז"ל, הגיע לאולפן והפתיע את פרץ עם אחד מהסרטונים. כשהגיע חיבקה אותו פרץ בהתרגשות. בן דוד סיפר על ההכרות ביניהם: "מסיבות לא כך כך משמחות נפגשנו, אחי שירת עם אלירז ודרכם הצטלבו בקרב בג'נין בחומת מגן. אחי התנדב ללחימה והצטרף לכוח של אלירז. הם הובילו יחד את המחלקות. כשאלירז הגיע לדווח לנו על הנפילה של אחי, אלירז ז"ל סיפר לנו על הקרב הקשה וכך נוצר הקשר".

‎Posted by ‎facebook

מרים פרץ בערוץ 20


"תיאורים מצמררים"

במהלך השידור צופה פרץ בקטעי הוידאו שהעניק לה בן דוד, בהם רואים את אלירז מבקר את משפחת בן דוד בשבעה. "לא ידעתי מה אעשה עם הסרטונים אך היה לי חשוב לזכרו של אחי לשים מצלמה בשבעה בצד ולתעד את הכל", סיפר בן דוד. מרים צפתה בקטע והתרגשה: "שמעתם מה אלירז אמר? 'אני ביקשתי לקחת חלק מהמוות שלו', שמעתם אותו? הוא מגיע למשפחות שכולות וזה מה שהוא מרגיש באותו הרגע, התיאורים האלה מצמררים".

 הבקשה המרגשת של פרץ שותפה ברשתות החברתיות ע"י רבים, ביניהם גם ראש הממשלה בנימין נתניהו. פרץ כתבה אז: "לפני כשלוש שנים מסרתי למישהו חומרי וידאו שהיו לי על אלירז בני היקר, בשביל סרט שהוא הכין. סמכתי עליו שיחזיר את החומרים ומאז כבר הספקתי לשכוח אפילו במי מדובר. החומרים האלה יקרים לליבי. יש בדיסקים קטעי וידאו נדירים של אלירז שאין לי אותם בשום מקום אחר וקשה לתאר עד כמה הם חסרים לי. כמעט והתייאשתי מהחומרים אולם הציעו לי לנסות להגיע אליהם דרך הרשתות החברתיות".
 "אני פונה אליכם בתחינה - הפיצו את הבקשה הזו בכל מקום אפשרי, ואולי כך היא גם תגיע אל מי שלקח את החומר ותזכיר לו כי יש כאן אמא אוהבת ומתגעגעת שהחומרים האלה יקרים לליבה עד מאוד", היא ציינה אז.
 

כזכור, האם השכולה פרץ איבדה את בנה אלירז שנפל בהתקלות מחבלים ברצועת עזה, ואת בנה אוריאל שנפל במערב בדרום לבנון. פרץ הפכה בעצמה בעל כורחה סמל לחוזק והפכה דמות נערצת. גם לאחר השכול, היא נפגשת עם אמהות, נשים ואלמנות שאיבדו את יקיריהן, מחזקת אותן ומסייעת להן להתמודד עם המציאות הלא-פשוטה לאחר האובדן. כעת, נותר רק לקוות שסרטונים נוספים ישובו אליה.