סימונה רז, בת 53 מפתחת תקווה, היא המטפלת החשודה בטלטולו של דניאל גרסון בן הארבעה חודשים בשבוע שעבר, כך הותר היום (שני) לפרסום. שופטת בית משפט השלום, כרמית בן אליעזר, התירה לפרסם את שמה לבקשת התקשורת ונימקה: "מאז הארכת המעצר הראשונה הצטבר בידי היחידה החוקרת חומר ראיות אשר ביסס להעצים את החשד הסביר, ובפרט הודאת החשודה באופן המצדיק עיון מחדש בשאלת נקודת האיזון הנכונה באשר לפרסום". היא הוסיפה: "במקרה שלפניי, מצאתי כי קיים אינטרס ציבורי מובהק בחשיפת פרטי המקרה וזאת בשל זכות הציבור לדעת והן בשל הצורך להזהיר את הציבור והן בשל עמדת היחידה החוקרת כי פרסום עלול לגרור תלונות נוספות". 



כבר ביום ראשון נעתרה השופטת לבקשת המשטרה והתקשורת להתיר את שמה של בעלת המשפחתון לפרסום וזאת מכורח חומרת האירוע לכאורה וזכות הציבור לדעת. בטיעון שהעלה נציג התקשורת נאמר כי בעלת המשפחתון הינה עובדת ציבור ובעצם העובדה שבעברה עבירה חמורה דומה יש מקום להתריע בפני הורים. "ייתכן ואם המקרה הקודם היה מתפרסם לא היינו מגיעים לדיון היום". פרקליטה של החשודה, עו"ד ששי גז, התנגד לבקשה וטען כי טרם הוכח שאכן קיימת עבירה בכלל בפרשה זו: "עלול להיגרם לה נזק בלתי הפיך שכן לא הוכח עדיין רפואית שקיימת עבירה".





הודתה בחקירתה


מעצרה של רז הוארך
אתמול בארבעה ימים נוספים, בפעם השלישית מאז נעצרה. היא הודתה בחקירתה בפגיעה בדניאל וסיפרה כי "הוא לא הפסיק לבכות אז הרמתי אותו על הידיים וניסיתי להרגיע אותו". בבית המשפט טענה פרקליטתה, עורכת הדין שירן גולברי ממשרדו של ששי גז, כי "ההודאה נגבתה ממרשתי באיומים ותחת הבטחות". אלא שמיד לאחר מכן הציג נציג המשטרה סרטון מהחקירה שבו הבהיר לשופט כי על החשודה לא הופעלו לחץ או איומים וכי לא ניתנו הבטחות.

בתוך כך, חל שיפור ניכר במצבו של דניאל חיים, הפעוט שאושפז במצב קשה לאחר שעל פי החשד טולטל. דניאל יצא היום ממחלקת טיפול נמרץ של בית החולים שניידר בפתח תקווה והועבר להמשך טיפול בבית החולים. הוריו ביקשו למסור: "אנחנו שמחים מאוד על מגמת השיפור ומבקשים מכולם להמשיך להתפלל לרפואת דניאל חיים בן לירון עד החלמתו המלאה במהרה. תודה לכולם על החיבוק העידוד והתפילות".



כבר במהלך סוף השבוע חל שיפור קל במצבו של התינוק בן הארבעה חודשים שעל פי החשד, טולטל על ידי בעלת המשפחתון שבו שהה. כבר למעלה מ-48 שעות שהתינוק אינו מונשם, וחוזר בהדרגה להכרה. 

כזכור, דניאל אושפז לפני כשבועיים כשמצבו מוגדר קשה ביחידה לטיפול נמרץ כשהוא מונשם ומורדם. במהלך סוף השבוע הוא אף החל לחייך, אך הוריו טוענים כי דרך ארוכה לפניו וכי תינוקם עדיין לא יצא מכלל סכנה. אבי התינוק מסר ביום שבת ל"מעריב אונליין": "עד כאן מרגישים את החיבוק שלכם, זה מחמם את לבנו ומחזק את רוחנו. ישר כוח ושנבשר עוד בשורות טובות".