פיגוע דקירה בשוק פתח תקווה: מחבל דקר חרדי בן 35 בצווארו ופצע אותו באורח בינוני. בעלי בסטות בשוק התנפלו על הדוקר, דקרו את המחבל מספר רב של דקירות והוא מת מפצעיו.



חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו את הנדקר היהודי לבי"ח בלינסון, כשהוא בהכרה מלאה עם פציעה חודרת בפלג גופו העליון. חובש בכיר במד"א עזריאל גרוס שהגיע ראשון עם אופנוע מד"א למקום, סיפר: "כשהגעתי למקום ראיתי גבר חרדי כבן 40 יושב כשהוא בהכרה מלאה וסובל ממספר פצעי דקירה בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני והעלנו אותו לניידת טיפול נמרץ שלנו שהגיעה מהר למקום ופינתה אותו לבית חולים
תוך כדי המשך טיפול רפואי. בסמוך שכב צעיר כבן 20 כשהוא מחוסר הכרה לאחר שנוטרל".

ד"ר ערן רוטמן סגן מנהל בית החולים בילינסון מסר כי אליהם "הגיע גבר כבן ארבעים לאחר שעבר מספר פציעות דקירה בפלג גופו העליון ולא נשקפת סכנה לחייו. הוא עובר כרגע הערכה ולאחר מכן יוחלט על המשך הטיפול".

מעדויות של בעלי העסקים במקום עולה כי הדוקר עבר בין החנויות ובהגיעו סמוך לחנות המשקאות "מתוק וחריף" זיהה את החרדי ומבלי שאירעה תקרית ביניהם זינק הערבי לעברו של החרדי ודקר אותו באזור העורף. החרדי הצליח להתעשת, שלף את הסכין מגופו וזינק לעברו של הדוקר ודקר אותו מספר פעמים בגופו כולל דקירה אחת ישירה בצוואר. לאחר מכן התיישב ולטענת עוברי אורח אמר: "הרגתי בן אדם שניסה לרצוח אותי".
 
כוחות משטרה גדולים נמצאים במקום והמשטרה אוספת מצלמות אבטחה של החנות שם ככל הנראה תועד האירוע במלואו. בעל עסק סמוך שהגיע למקום הסביר: "הוא חלף ליד החנות שלנו ואחד העובדים שלי אמר - 'זה נראה חשוד'. הוא לא עבר מרחק של עשרה מטרים וביצע את הפיגוע".
 
"שמענו צרחות וזינקנו גם אנחנו לשם אבל זה היה אחרי שהמחבל נוטרל. הוא יכול היה לפגוע בכל עסק במקום אבל כנראה חיפש מקום יחסית שקט על מנת את הפיגוע ולהימלט", סיפר עד הראייה.

 
זירת הדקירה בפתח תקווה. צילום: אלון חכמון
זירת הדקירה בפתח תקווה. צילום: אלון חכמון

 
 
מוקדם יותר היום, ניסתה מחבלת לדקור שוטרים ברחוב הגיא בירושלים, היא נוטרלה וחוסלה ע"י הכוחות במקום. לא דווח על נפגעים באירוע. כשעה לאחר מכן, עצרו לוחמי המעברים של המשטרה הצבאית במעבר קלנדיה פלסטינית נוספת, שהתכוונה לבצע פיגוע בשטח ישראל. במהלך שיקוף שבוצע לחפציה של הפלסטינית נמצאה בתיקה סכין. בחקירת כוחות הביטחון הודתה הפלסטינית כי נשאה סכין במטרה לבצע פיגוע.

בתחילת חודש אוקטובר, אירע פיגוע דקירה בפתח תקווה 
בכניסה לקניון הגדול ברחוב ז'בוטינסקי בעיר, במהלכו נדקר צעיר בן 25 ונפצע באורח קל. הדוקר נוטרל במקום על ידי אזרחים ומאבטחים. 
כאשר מספר אזרחים ירדו מאוטובוס המחבל החמוש בסכין שעט לעברם, דקר אחד מהנוסעים שירד מהאוטובוס ועוד בטרם הספיק להימלט נלכד על ידי אזרחים עוברי אורח.המפגע לא הצליח במשימתו מכיוון שהסכין נשברה תוך כדי הדקירה. שוטרים אספו את המחבל לניידת וצוות מד"א טיפל בפצוע ופינה אותו לבית החולים בילינסון עם דקירות בפלג גופו העליון, בהכרה ובמצב יציב.