יום דמים ברחבי ישראל: אדם אחד נרצח הערב (שלישי) בפיגוע דקירה מתמשך באזור הטיילת ביפו. האירוע החל ליד כיכר השעון ברחוב העלייה השנייה בעיר, שם המחבל דקר שלושה בני אדם בנמל יפו ולאחר מכן המשיך לכיוון אזור מסעדת ה"מנטה ריי". הוא דקר ארבעה אנשים נוספים שם, לאחר מכן הוא רץ לאורך הכביש בפקק תנועה ודקר אנשים נוספים, בהם רוכב אופנוע ונהג מכונית פרטית. בסך הכל נרשמו שבעה פצועים בדרגות פציעה שונות. צוות של מרחב ירקון נטרל את המחבל בסמוך למקום. 



ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הלילה התייעצות ביטחונית בעקבות הפיגועים שאירעו היום. בדיון השתתפו שר הביטחון משה בוגי יעלון, השר לביטחון פנים גלעד ארדן, מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך ונציגים של צה"ל והשב"כ.




על פי תחקור ראשוני של האירוע, המחבל הגיע לנמל והחל לדקור אנשים שהיו במקום, כתוצאה מהדקירות פונו ארבעה אנשים שפונו ע"י מד"א לבתי החולים. המפגע החל להימלט לכיוון תל אביב, כששוטרים שהיו בדרכם לזירת האירוע הבחינו במחבל וירו בו. במהלך מנוסת המחבל הוא פצע שלושה אנשים נוספים אשר טופלו עי מד"א. כוחות גדולים של משטרה סרקו את האזור על מנת לשלול הימצאותו של מחבל נוסף. בשלב זה לא ידוע על המצאות מחבל נוסף באזור.

אמילי, עדת ראייה, שבדיוק יצאה מנמל יפו סיפרה: "שמעתי צעקות 'מחבל, מחבל', היתה בהלה. רצתי לעבר אחד הפצועים, שנדקר כמה פעמים, וניסיתי לתת לו טיפול ראשוני. היתה עוד אישה לידו, היתה מהומה וזעקות. מזל גדול שלא היו הרבה אנשים באיזור באותו הזמן. עשיתי הכל ולא חשבתי על כלום, רק להציל אותו. אני מתחילה להבין עכשיו מה קרה. זה פשוט נורא".

עד ראייה נוסף, יוסי, סיפר על שאירע: "ראיתי בחור רץ עם קפוצ'ון, יצאתי מהרכב והבנתי מה קרה. ראיתי אנשים פצועים. התחלתי לרוץ אחריו. נתתי לו מכה עם מוט, הוא ניסה לדקור אותי. הוא המשיך לרוץ והיה בטירוף. המראות היו קשים, הרבה מאוד דם ואנשים מבוהלים, זה נראה כמו זירת מלחמה. המחבל היה בריצה מטורפת".


בשעות אחר הצהריים, נפצעו שני שוטרים באורח קשה בפיגוע ירי בשער שכם בירושלים. על פי הדיווחים, מחבל ביצע ירי לעבר שוטרים שפעלו ברחוב סלאח א-דין, פצע שוטר אחד ונמלט. כוח משטרה ולוחמי מג"ב ביצעו מרדף אחר המחבל. שבמהלך הימלטותו ביצע שוב ירי ופצע קשה שוטר נוסף. הכוח שהגיב בירי ניטרל את המחבל במהלך חילופי האש, שנמשכו מספר דקות וחיסל אותו, ובזירה נתפס נשקו מסוג קרל גוסטב. 

זירת פיגוע הדקירה ביפו, הערב. צילום: אבשלום ששוני
כמה דקות לפני כן, אירע פיגוע דקירה בשוק פתח תקווה. שם, מחבל דקר חרדי בן 35 בצווארו ופצע אותו באורח בינוני. הפצוע התעשת, הוציא את הסכין מגופו ודקר את המחבל בחזרה, עד שזה מת מפצעיו. 
 
מעדויות של בעלי העסקים במקום עולה כי הדוקר עבר בין החנויות ובהגיעו סמוך לחנות המשקאות "מתוק וחריף" זיהה את החרדי ומבלי שאירעה תקרית ביניהם זינק הערבי לעברו של החרדי ודקר אותו באזור העורף. החרדי הצליח להתעשת, שלף את הסכין מגופו וזינק לעברו של הדוקר ודקר אותו מספר פעמים בגופו כולל דקירה אחת ישירה בצוואר. לאחר מכן התיישב ולטענת עוברי אורח אמר: "הרגתי בן אדם שניסה לרצוח אותי".



 
זירת הדקירה בפתח תקווה. צילום: אלון חכמון
זירת הדקירה בפתח תקווה. צילום: אלון חכמון

 
 
מוקדם יותר היום, ניסתה מחבלת לדקור שוטרים ברחוב הגיא בירושלים, היא נוטרלה וחוסלה ע"י הכוחות במקום. לא דווח על נפגעים באירוע. כשעה לאחר מכן, עצרו לוחמי המעברים של המשטרה הצבאית במעבר קלנדיה פלסטינית נוספת, שהתכוונה לבצע פיגוע בשטח ישראל. במהלך שיקוף שבוצע לחפציה של הפלסטינית נמצאה בתיקה סכין. בחקירת כוחות הביטחון הודתה הפלסטינית כי נשאה סכין במטרה לבצע פיגוע.

בתחילת חודש אוקטובר, אירע פיגוע דקירה בפתח תקווה  
בכניסה לקניון הגדול ברחוב ז'בוטינסקי בעיר, במהלכו נדקר צעיר בן 25 ונפצע באורח קל. הדוקר נוטרל במקום על ידי אזרחים ומאבטחים. 
 כאשר מספר אזרחים ירדו מאוטובוס המחבל החמוש בסכין שעט לעברם, דקר אחד מהנוסעים שירד מהאוטובוס ועוד בטרם הספיק להימלט נלכד על ידי אזרחים עוברי אורח.המפגע לא הצליח במשימתו מכיוון שהסכין נשברה תוך כדי הדקירה. שוטרים אספו את המחבל לניידת וצוות מד"א טיפל בפצוע ופינה אותו לבית החולים בילינסון עם דקירות בפלג גופו העליון, בהכרה ובמצב יציב.