מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך אמר הערב (שלישי) לאחר הפיגוע ביפו, כי על פניו לא נמצא קשר בין שלושת הפיגועים שאירעו הערב. אלשיך התכוון כי בין שלושת המחבלים אין חוט מקשר או חוליה מחברת, אולם בין השלושה יש קשר מובהק. מדובר בשלושה מחבלים, צעירים, מובטלים וללא עבר ביטחוני, שניזונו בחודשים האחרונים מהסתה ברחבי הרשת והיום החליטו לצאת מביתם ולרצוח יהודים.

למשל המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בפתח תקווה, עבד א-רחמן רדאד, בן 17, תושב א-זאוויה שבשומרון. צעיר שהצליח להיכנס לשטח ישראל מבלי לעורר את חשדו של אף אחד, לבוש במיטב הבגדים והמותגים וחיפש קורבן יהודי. לא בכדי הוא בחר באדם מבוגר ודתי וניסה לרצוח אותו. לרוע מזלו הוא מצא התנגדות עיקשת ותושייה רבה וסיים את חייו שותת דם עם הסכין שהביא מביתו נעוצה בצווארו.

המחבל השני, שככל הנראה שמע בערוצי החדשות באמצעות הסמארטפון את דיווחי הפיגוע בפתח תקווה, שאב השראה והחליט לבצע פיגוע גם הוא, רק שלמרבה הצער הוא הצליח לבצע פיגוע קשה יותר. בשאר מוחמד מוסאלחה, חזר בסוף השבוע מביקור בעיר מכה למטרות עלייה לרגל. לפי המשטרה, מוסאלחה הוא תושב קלקיליה בן 22, שפירסם בעמוד הפייסבוק שלו את אמונתו ומשנתו לאינתפאדת ההתנגדות הנוכחית ויצא למסע רצח ברחבי יפו.

 גם המחבל השלישי שאב את ההשארה מחבריו ברשת החברתית. תחת הסתה כבדה וסיפורים על סכנה ממשית לעם הפלסטיני שנרצח על ידי הכיבוש בשער שכם, הוא יצא עם נשק מאולתר מסוג קרל גוסטב  לבצע מסע רצח שנגמר בשני שוטרים פצועים. על זהותו הוטל על ידי המשטרה צו איסור פרסום.