סחר בבני אדם: זוג סיני צעיר מכר את בתם באינטרנט במטרה לגייס כסף, בין היתר על מנת לקנות אופנוע ואייפון ופריטים יקרים נוספים. התינוקת בת 18 הימים נמכרה בסכום הקרוב ל-14,000 שקלים. על פי דיווחים מסוכנות הידיעות – People's Daily Online, האב, דואן (שם בדוי), ממחוז פוג'יאן שבדרום סין, מצא את ה"קונה" שלו דרך הרשת החברתית QQ , שם נמכרה התינוקת בעבור – 23,000 יואן.



האם, שיאו מיי (שם בדוי), עבדה במספר משרות חלקיות, בעוד האב בילה את רוב זמנו בבתי קפה וגלישה באינטרנט, זאת על פי דיווחים. שני ההורים היו בני 19 כאשר נולדה התינוקת, שהייתה פרי הריון לא מתוכנן. מצבם הכספי היה קשה והפעוטה היוותה עבורם נטל כלכלי נוסף, וזה מנה שדחף את האב לבצע את המעשה הקיצוני. הקונה, ששמו נאסר לפרסום, קנה את התינוקת עבור אחותו, אך הסגיר את עצמו למשטרה מיד לאחר ה"רכישה". הפעוטה עדיין ברשותה של אחותו עד שהמשטרה תחליט, בשיתוף פעולה עם גורמים אחרים, מה תהא דרך הפעולה הטובה ביותר.



אם התינוקת, שברחה ממחוז פוג'יאן מתוך הכוונה להתחיל בחיים חדשים, אותרה על ידי המשטרה ונחקרה בהקשר למכירה הבלתי חוקית. האם סיפרה למשטרה ש"באמת לא ידעה", שמכירת התינוקת שלה הוא מעשה לא חוקי. עוד אמרה שבילדותה היא עצמה אומצה, ואנשים רבים בעיר הולדתה נוהגים לשלוח את ילדיהם לאנשים אחרים לאימוץ.



על פי האפוק טיימס, האם נדונה לשנתיים וחצי מאסר על תנאי, ואילו האב נדון לשלוש שנים מאסר בפועל. התקשורת הסינית מעריכה שככל הנראה כ- 200,000 ילדים וילדות סיניים נמכרים דרך האינטרנט, מידי שנה.