שר החוץ הצרפתי, ז'אן-מארק איירו, הודיע הערב (רביעי) על המשך המאמצים להחיות את תהליך השלום הישראלי - פלסטיני והיוזמה הצרפתית לכנס ועידה בין לאומית בקיץ, תוך שהוא חוזר מהצהרתו של קודמו על הכרה אוטומטית של צרפת במדינה פלסטינית. "פריז לא תכיר באופן אוטומטי במדינה פלסטינית, אם היוזמה לארח ועידה בינלאומית תיכשל", כך אמר שר החוץ בעת ביקורו במצרים.



איירו, שנמצא בקהיר במסגרת ביקור בן יומיים, במטרה להציג למצרים את היוזמה הצרפתית ,אמר במסיבת העיתונאים: "אין דבר כזה, 'אוטומטי'. צרפת תציג את היוזמה שלה לשותפותיה, זה יהיה צעד ראשון, אין דרישות מוקדמות. מה שאנו רוצים, ומה שהיא ההתחייבות שלנו, זה להמשיך את תהליך המשא והמתן". כמו כן, הוא ציין את חששה של צרפת שייאוש שנוצר מהמשך הסטטוס קוו, יגרום לזליגת רעיונות ג'יהאדיסטיים לגדה המערבית. שר החוץ המצרי, סמיח שוקרי, הודה למקבילו הצרפתי על היוזמה, שלטענתו "מבטיחה את הזכויות הלגיטימיות של העם הפלסטיני".



כזכור, שר החוץ הקודם של צרפת, לורן פביוס, היה הראשון להעלות יוזמה צרפתית למשא ומתן הישראלי פלסטיני, שהודיע בסוף חודש ינואר כי "צרפת תחל בהכנות לוועידת שלום בינלאומית שתקבץ יחדיו את הצדדים ואת השותפים העיקריים למו"מ - האמריקאים, האירופים והערבים - על מנת לשמר ולהביא לכך שחזון שתי המדינות לא ירד לטמיון". התוכנית כללה כינוס ועידה בין לאומית בקיץ במקום המשא והמתן הישיר בתיווך אמריקאי, האופן שבו התנהל תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים מאז ועידת מדריד בתקופת שמיר.



בנוסף לכך, הודיע פביוס כי אם ייכשל התהליך, תכיר צרפת במדינה פלסטינית בתוך שנתיים. יוזמה זאת, ובעיקר האולטימטום שבסופה, לא התקבלו בעין יפה על ידי ממשלת ישראל, אשר ראתה בה כנסיון להציב מראש את תנאי סיום המשא והמתן. גורם מדיני אמר אז כי "שר החוץ של צרפת אומר מראש כי אם יוזמתו תגיע למבוי סתום - צרפת תכיר במדינה פלסטינית. אמירה זו מהווה תמריץ לפלסטינים להגיע למבוי סתום. כך לא ניתן לנהל מו"מ ולא להשיג שלום. ישראל דוחה את יוזמת השלום הצרפתית".