שוק הצבע בישראל גלגל בשנת 2015 1.1 מיליארד שקל - וזו סיבה מספיק טובה לחברות הצבע ובראשן טמבור להסתער על שוק זה. מסקר שערכה חברת הצבעים נירלט באמצעות מכון המחקר טלסקר TNS, נמצא ש־69% מהישראלים צבעו את ביתם בשנתיים האחרונות. רובם עשו זאת לקראת החגים, ופסח הוא החג הבולט לחידוש ולריענון הקירות.

המגמה הבולטת ביותר בענף היא שיותר ויותר ישראלים מעזים ונפרדים מהגוון הלבן לטובת גוונים חדשים. על רקע נתונים אלה, וכחלק מההערכות לקראת הפסח, הודיעו אתמול טמבור ונירלט על מהלכים שיווקיים חדשים. טמבור יוצאת בקמפיין ששוויו כ־10 מיליון שקל, ומציעה שירות עיצוב עד הבית שיינתן ללקוחות בכל הארץ. החברה תעמיד לרשות הלקוחות אפשרות לשעת ייעוץ של אדריכל (תמורת 250 שקל), ו־150 שקלים מתוכם יוחזרו ללקוחות בתלוש קנייה של צבעים. ססמת הקמפיין היא “בבית שלי רק טמבור”, והוא כולל בין השאר מעבר לצבע הירוק.
לדברי רחלי ירקוני גולדשטיין, סמנכ”לית השיווק: “14% מהלקוחות העורכים שיפוץ מצהירים שהם משתמשים בשירותי עיצוב פנים. מדובר בהוצאה של כ־1,000 שקל לייעוץ נקודתי ושל 5,000־10,000 שקל לעיצוב כולל. השירות 'מעצבים עד הבית' יוצע במחיר אטרקטיבי של 250 שקלים, ובמסגרתו יגיע מעצב פנים מקצועי עד בית הלקוח בכל רחבי הארץ ויגשים ללקוחות את החלומות העיצוביים שלהם לפי טעמם האישי”.

טמבור היא חברה פרטית (הייתה בעבר בורסאית) הנשלטת על ידי קבוצת משקיעים מקזחסטאן הפעילים במדינות המזרח הרחוק כמו וייטנאם וסינגפור. את החברה מנהל מקס סרטייב, הנמנה עם בעלי השליטה. מנתונים שהגיעו ל”מעריב־השבוע” עולה שהיקף המכירות של החברה בשנת 2015 נאמד ב־970 מיליון שקל - גידול של כ־8.5% לעומת 2014. לדברי המנכ”ל סרטייב, “השינוי הוא תולדה של רצון להעמיד פתרונות כוללים לצרכן באיכות ללא פשרות, לעזור לו לשדרג את סביבת המחיה שלו ולהפוך אותה לטובה ולאסתטית יותר”.
חברת הצבעים נירלט, המתחרה של טמבור, השיקה מניפה הכוללת 24 גוונים של אפור. מדובר בפרי שיתוף פעולה של נירלט עם משרדי האדריכלים יסקי מור סיון, אירית ויונתן מונג’ק, דנה אוברזון, גיא וליקסון ונוימן וחיינר אדריכלים. את חברת נירלט מנהל עודד פרנקל, ושולטת בה קבוצת אינרום (שבניהול ישי דוידי). באחרונה הקימה החברה מפעל חדש בקיבוץ ניר עוז בהשקעה של 24 מיליון שקל. לדברי שיר זכאי, סמנכ”לית השיווק בנירלט, מניפת הגוונים האפורים הוכנסה בעקבות הביקוש שנרשם בשוק, אולם הגוונים הלבנים הם עדיין כ־50% מהשוק הישראלי.