השם המפתיע ב-"08", אלבום אוסף של זמרים מבאר שבע שיושק הערב חגיגית בתיאטרון הפרינג' בעיר, הוא שמו של איתי פרל. כן כן, הזמר הצפתי, בוגר רימון, גיבור "איתי" של קרן פלס, שבהמשך חרש את הארץ בנדודיו.
 
"תוך כדי הנדודים בפריפריה גיליתי שיש עוד עולם – והוא לא תל אביב", מספר פרל. "בבאר שבע מצאתי חבורה יוצאת דופן באיכותה של מוזיקאים כמו דוד פרץ ונדב אזולאי. קסם לי ליצור איתם, ולפני שלוש שנים וחצי ארזתי הכל ועברתי לבאר שבע. בהתחלה לשיכון ג' ולאחר מכן לעיר העתיקה, שבה מתקיימת עיקר ההתרחשות שמעניינת אותי".

מה כל כך מעניין?
"יש פה חמישה אולפני הקלטות, שלושה מועדוני הופעות, תיאטרון, גלריות אמנים, מסעדות ובתי קפה וגם החברים שרכשתי במקום. באתי, ראיתי, הוקסמתי והבנתי שחסר פאב שכונתי. אז פתחתי פאב כזה לפני שנתיים".

מה אתה עושה שם?
"מוזג בירות".

מצפים מזמר איכותי כמוך שימזוג משהו אחר.
"טוב, זה לא רק בירה. אנחנו גם מוזגים ברמקול מוזיקה, אבל אין במקום הופעות חיות. באים לשם כדי לשבת עם חברים, לדבר איתם ולהירגע, בלי אקשן, בלי ווליום ובלי בלגנים, משהו שאין כל כך במרכז".

בשעה שאתה פועל שם, אתה לא אמור להיות בהופעות, אולי ליצור מוזיקה?
"עכשיו זה כבר מסתדר לי, כי יש איתי צוות, אבל בהתחלה הייתי מושבת כאן מבחינה מוזיקלית, כשבדיוק הייתה לי איזו בעיה רפואית במיתרי הקול. כיום אני יוצא להופעות ברחבי הארץ עם נגנים שהכרתי בבאר שבע. עכשיו אני מקליט אלבום שהוא קומבינציה ביניהם לנגנים מתל אביב והשיר מאלבום האוסף, 'בריכה אקולוגית', ייכלל בו".

מתי הוא יופיע?
"אני מקווה שהקיץ, אבל אי אפשר לדעת. כי לבאר שבע יש הזמן שלה. ההקלטות הן ב'קקטוס', האולפן של נדב אזולאי, שמפיק את האלבום מוזיקלית".

אתה זכור כמי שהופיע עם יוני רכטר.
"אני ממשיך להופיע עם יוני רכטר. בדיוק עכשיו אנחנו לפני סיבוב הופעות גדול שבו הוא יארח את אולארצ'יק וגידי גוב".

מה שאתה עושה עם יוני רכטר הוא בלי ספק איכותי, אבל לאן נעלם הכוכב שציפו ממך שתהיה, כמו חברותיך מרימון, מירי מסיקה, קרן פלס וכו'?
"אני רואה בכוכבות תופעת לוואי של המוזיקה, לא המטרה עצמה. כאן יש לי דוגמה טובה מיוני. חלק מהמעבר שלי לדרום קשור להבנת העניין הזה. אם היינו נפגשים באיזשהו מקום סואן, לא בטוח שאני הייתי שם זה שקופץ ומנסה להתבלט".

אתה כבר בן 37. לא שואלים אותך מתי סוף־סוף תהיה הפריצה הגדולה שלך?
"היה שלב ששאלו אותי את השאלה הזאת, עד שהפסיקו לשאול. כיום אני עובד עם האנשים הכי מוכשרים בתעשיית המוזיקה ומתפרנס לא רע. אם כך, אין לי מה לצפות לאיזו גאולה. אני מרגיש שאני כבר נמצא בה".

יד על הלב, תל אביב לא חסרה לך?
"תל אביב לא חסרה לי כי לא התנתקתי ממנה. לפחות שלוש פעמים בשבוע אני יוצא מבאר שבע צפונה. בל נשכח שלצד המוזיקה יש לי עוד קול. שנים אני עושה סאונד בהופעות של אחרים, כיום פחות, אבל יש לי הכבוד להיות איש הסאונד של 'האורקסטרה' של אבי לייבוביץ', עבודה שאני מוצא בה שילוב של רוח וחומר, מה שגורם לי הנאה". 

מופע השקת אלבום "08", 10.3, חמישי (היום), 20:30, אולם תיאטרון הפרינג', אנילביץ 15, באר שבע