ראש הממשלה בנימין נתניהו התנהג באופן מתנשא בפגישות ביניהם, כך טען נשיא ארצות הברית ברק אובמה בראיון שהעניק לעיתונאי ג'פרי גולדברג ופרסם היום (חמישי) במגזין 'אטלנטיק'. אובמה התייחס לכך שראש הממשלה הרבה להרצות לו על המזרח התיכון ועל הסכנות העומדות בפני ישראל.



גולדברג, הנחשב מקורב לאובמה, טען בכתבה שנתניהו נמצא בקטגוריה משלו בין האכזבות שחווה בקשר למזרח התיכון. לדבריו, במהלך כהונתו, נהיה הנשיא האמריקאי התפכח מהציפיות שהיו לו מנתניהו, שלדבריו מסוגל להביא לפתרון שתי המדינות, אבל יותר מדי משותק מפחד וחישובים פוליטיים מכדי לעשות זאת.



לדברי אובמה, באחת הפגישות בינו לבין ראש ממשלת ישראל, בה, לדבריו, "הרצה לו על המזרח התיכון", הוא קטע אותו, ואמר לו: "ביבי, אתה חייב להבין משהו. אני אדם אפרו-אמריקאי שהוא בנה של אם חד הורית, ואני גר פה, בבית הלבן. הצלחתי להיבחר לנשיאות ארצות הברית. אתה לא חושב שאני מבין על מה אתה מדבר, אבל אני כן".



למרות אי ההסכמות בינו לבין נתניהו, אובמה הביע את הערכתו לעם בישראל. בדברו על כך שלדבריו, האמריקאים מפחדים מאיום הטרור יותר ממה שהם צריכים, בהתחשב במספר המקרים הקטן של אירועים. לעומת זאת, הוא אמר לגולדברג שהוא מעריץ את כוח העמידה הישראלית אל מול הטרור.



נשיא ארצות הברית התייחס גם להסכם הגרעין עם איראן ואמר כי לא בילף כשאיים לתקוף אותה אם תמשיך לנסות להשיג פצצה גרעינית. לדבריו, ההבדל בינו לבין נתניהו בנושא היה שראש הממשלה אמר שהעובדה שהם מסוגלים לבנות פצצה מצדיקה תקיפה, ואילו הוא טען שהאינטרס האמריקאי הוא למנוע מטהרן פצצה.



הראיון בשל אובמה מתפרסם לאחר שהשבוע נודע שראש הממשלה ביטל ביקור בארצות הברית בו היה אמור להיפגש עם הנשיא, משום שמדובר "בשיא תקופת הפריימריז בארצות הברית". בתגובה טענו בבית הלבן שהופתעו לשמוע על הביטול מהתקשורת. "ציפינו לביקורו של ראש הממשלה והופתענו לשמוע מדיווחים באמצעי התקשורת שראש הממשלה, במקום לקבל את הזמנתנו, החליט לבטל את הביקור", אמר נד פרייס, דובר המועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית.