לאחר עיכוב במשלוח טילי ה-S-300 המתקדמים מרוסיה לאיראן שאמור היה לצאת בפברואר, ודיווחים כי פוטין יקפיא את העסקה עקב הטענות הישראליות כי הנשק האיראני מגיע לידי חזבאללה - בכיר רוסי טוען כי הטילים אכן יסופקו לאיראן, באוגוסט או בספטמבר. 

סרגיי צ'מזוב, העומד בראשה של החברה הממשלתית הרוסית "רוסטק" העוסקת בין היתר בתעשייה צבאית, אמר את הדברים וצוטט על ידי סוכנות החדשות הרוסית RIA. לטענתו, המשלוח יושלם במלואו עד סוף 2016. צ'מזוב טען כי העיכוב נגרם בעקבות תביעה שמנהלת איראן נגד סוכנות ייצא הנשק הרוסית, רוסובורונאקספורט, בבית דין בינלאומי בז'נבה החל מ-2010. 
העיתון הכוויתי "א-ג'רידה" דיווח החודש כי נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הורה להקפיא את העברת המערכת המתקדמת מכיוון שטהרן לא עמדה בהתחייבויותיה למוסקבה כי נשק מתקדם לא יועבר לחיזבאללה. לפי הדיווחים, ההחלטה הרוסית התקבלה לאחר שהועברו הוכחות מישראל על כך שאיראן העבירה טילים מסוג SA-22 לארגון הטרור השיעי. 

בחודש נובמבר האחרון חתמו איראן ורוסיה על העסקה להעברת הטילים, לאחר שהוסרו הסנקציות הבינלאומיות על המדינה. "העסקה סופית והיא עוברת במסלול הטבעי שלה", אמר אז שגריר איראן ברוסיה, מהדי סנאי. החוזה לאספקת מערכת הנשק נחתם לראשונה בין הצדדים בשנת 2007, אולם התעכב בשל העיצומים הבינלאומיים שהושתו בעקבות תכנית הגרעין של איראן. 
טילי S-300 הם טילי קרקע-אוויר ארוכי טווח תוצרת רוסיה. בישראל דווח כי חוששים מיכולותיהם בעיקר כטילים נגד מטוסים, אך המערכת משמשת גם לצורך יירוט טילי שיוט וטילים בליסטיים.