חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) הביעה  את התנגדותה היום (שבת) לאפשרות שנשיא המדינה לשעבר, משה קצב, יקבל חנינה מהמאסר שנגזר עליו בעקבות הרשעות במעשי אונס והטרדה מינית. יחימוביץ' כתבה פוסט נזעם ברשת החברתית פייסבוק, בו הגיבה לדיווח של איילה חסון כי שרת המשפטים והנשיא הביעו נכונות עקרונית בשיחות סגורות לחון את קצב



בפוסט שכותרתו היא: "שבע סיבות מדוע אסור לחון את האנס והנשיא לשעבר משה קצב", כתבה חברת הכנסת יחימוביץ': "כי קצב הוא עבריין מין סדרתי, אלים ופסיכופת, שפגע במספר עצום של נשים, הרבה יותר מאשר בשבע שהופיעו בכתב התביעה. כי קצב לא הביע מעולם ולו שמץ של חרטה וצער על מעשיו. כי קצב שיקר לאורך כל משפטו והוסיף לשקר גם אחר כך, גם כשהוצגו בפניו ראיות שהוכיחו כי שיקר. כי קצב ומקורביו מררו את חיי הנפגעות, הפיצו עליהן סיפורי כזב מכפישים, איימו עליהן והפכו את חייהן לסיוט".

"כי ברגע שקצב ישוחרר הוא יצא למסע ל'טיהור' שמו, יציג את החנינה כ'הוכחה' ל'חפותו', וינהל מסע הכפשה פומבי ותקשורתי מחודש נגד קורבנותיו, שסבלו מספיק. כי החברה הישראלית עוברת כעת מסע תיקון עמוק ומרשים, שבו הקורבנות אוזרות עוז, ורשתות ההגנה על עברייני המין קורסות. בנקודה זאת שחרורו של קצב יהווה מסר נורא לקורבנות, וייחרב את ההתקדמות המרשימה שהושגה. כי יש שוויון בפני החוק, ואין סיבה שהאנס קצב יקבל הנחות סלב בריצוי עונשו" הוסיפה יחימוביץ'.

"להעביר מסר מרתיע לגבי ניצול יחסי מרות"


מוקדם יותר היום חברות הכנסת של מרצ, יו"ר מרצ זהבה גלאון, ח"כ רוזין וח"כ זנדברג הגיבו אף הן וקראו לשרת המשפטים, אילת שקד, ולנשיא המדינה, ראובן ריבלין, שלא לעקוף את החלטת וועדת השחרורים המקצועית בעניין נשיא המדינה לשעבר משה קצב, זאת לאור חשיפתה של איילה חסון בחדשות 10 אתמול כי השניים שקלו את הנושא. 

לדבריהן, "ניתנו סמכויות לוועדה מקצועית בראשות שופט כדי למנוע מצב שפוליטיקאים עוקפים החלטות של בית משפט. לא ייתכן שפוליטיקאים מהאגף הפוליטי של משה קצב, יקבלו החלטות בעניינו וישימו עצמם מעל להחלטות מקצועיות". חברות הכנסת הוסיפו כי "אין ספק שוועדת השחרורים צריכה לשקול גם את המסר שיצא מההחלטה שלה. לא מדובר רק על התנהגותו של משה קצב, שכידוע לא הביע חרטה ולא לקח אחריות על מעשיו, אלא גם בכך שיש להעביר מסר מרתיע לגבי ניצול יחסי מרות ופגיעה בנשים".

כזכור, הנשיא לשעבר שהורשע בשורת עבירות מין ואונס עליהן בהן לא הודה ואף לא הביע חרטה לגביהן, נידון לשבע שנות מאסר אשר הוא מרצה החל מדצמבר 2011, והוא צפוי לעמוד בפני ועדת שחרורים ב-27 במרץ. הועדה תצטרך להחליט האם לקצר שליש מתקופת מאסרו של הנשיא לשעבר. במידה וזה יקרה, הוא צפוי להשתחרר באופן מיידי. 

על פי דיווחה של חסון, שרת המשפטים אמרה בשיחות סגורות כי אם יוחלט בוועדת השחרורים שלא לשחרר את הנשיא לשעבר, היא תחתום על צו חנינה כנגדו. לטענתה, "אין שום סיבה שוועדת השחרורים לא תשחרר את הנשיא לשעבר קצב, הוא עומד בקריטריונים". חסון דיווחה כי גם בסביבתו של ריבלין נשמעו השבוע קולות דומים, בין השאר בשל מצבו של קצב, בן ה-70.