בלשכתו של הנשיא, ראובן ריבלין מכחישים היום (שבת) את הדיווחים כי ישנה אפשרות שיעניק הנשיא המכהן חנינה לנשיא לשעבר, משה קצב, שהורשע באונס ובעבירות מין. "נושא החנינה לנשיא לשעבר קצב טרם הובא לידי הכרעה וכאשר תגיע העת לעסוק בנושא יקבל הנשיא את ההחלטה וזאת בהמשך לחוות דעת של משרד המשפטים וכמקובל בכל תיק חנינה אחר", כך נמסר מלשכת הנשיא. 



גורמים בסביבת הנשיא אמרו הערב כי "הנשיא לא הביע תמיכה בשחרור בשום פורום שהוא ובשעת ההחלטה הנשיא יקבל אותה על פי השיקולים הענייניים ותוך שקילת חוות הדעת".



בתוך כך גם שרת המשפטים, איילת שקד, הבהירה הערב כי לא מונחת בפניה בקשת חנינה מטעמו של קצב וככלל, היא אינה דנה בבקשות חנינה כאשר אסיר עומד לידון בפני ועדת שחרורים, וכאשר פתוחה בפניו אפשרות לניכוי שליש מעונשו על פי דין.



גם יו"ר סיעת המחנה הציוני, ח"כ מרב מיכאלי הביעה את התנגדותה לחנינה: "כדאי לעדכן את הנוגעים בדבר שקצב מעולם לא לקח אחריות ולא הביע חרטה על המעשים האיומים שהורשע בהם. אין מצב לתת לו חנינה".



משה קצב. צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90
משה קצב. צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90



אמש דווח בערוץ 10 כי ריבלין ושקד, אמרו כי הם תומכים בחנינה לנשיא לשעבר משה קצב. קצב נידון לשבע שנות מאסר, שאותן הוא מרצה החל מדצמבר 2011. על פי דיווחה של חסון, שרת המשפטים אמרה בשיחות סגורות כי אם יוחלט בוועדת השחרורים שלא לשחרר את הנשיא לשעבר, היא תחתום על צו חנינה כנגדו.



בתוך כך, ועדת השחרורים של בתי הסוהר תצטרך להחליט האם לקצר שליש מתקופת מאסרו של הנשיא לשעבר. כזכור, קצב נשפט על שתי עבירות אונס. אם אכן תקוצר תקופת מאסרו, הוא צפוי להשתחרר באופן מיידי.



כזכור, במאי 2014 שופט בית המשפט העליון, ניל הנדל, דחה את בקשתו של קצב, שהורשע באונס, למשפט חוזר בעניינו. השופט ציין בהחלטתו כי "קצב מצהיר כי נגרם לו עיוות דין, ועל כך הוא מבסס את בקשתו. אך כאשר מציג המבקש את טענותיו אחת לאחת, מתקבל הרושם כי למעשה מדובר בהצגה מחודשת של טענות ערעוריות מובהקות, אשר נדונו ונדחו כולן בערכאות".