חוק המקוואות שיזם ח"כ משה גפני (יהדות התורה) ביחד עם חברי כנסת מש"ס והבית היהודי, המאיים על שלמות הקואליציה, לא יעלה מחר לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה, זאת למרות שהוא מופיע על סדר היום וזאת בשל המחלוקת בתוך שורות הקואליציה.


על פי הצעת החוק, טבילה במקוואות ציבוריים תעשה רק על פי הנחיות הרבנות הראשית לישראל ועל פי 'שולחן ערוך'. מטרת החוק היא לשנות את פסיקת בג"ץ, שקבע כי גם הרפורמים והקונסרבטיבים יטבילו לגיור במקוואות האלה, ולסכל את עתירת הנשים האורתודוקסיות הדורשות לטבול ללא בלנית. 
על הצעת החוק חתום ח"כ משה גפני (יהדות התורה) וח"כים נוספים ממפלגתו ומש"ס. אליהם הצטרפו הח"כים המייצגים את הזרם החרדי-לאומי במפלגת "הבית היהודי", מוטי יוגב, בצלאל סמוטריץ', ניסן סלומינסקי ושולי מועלם. גורמים ביהדות התורה אומרים כי לא יוותרו על קידום החוק וציינו כי כל התנגדות תהווה הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני, לפיו לא יהיו שינויים או הפרה של הסטטוס-קוו בענייני דת ומדינה ללא הסכמתם. 

 

"פגיעה בלתי מידתית בנשים"


 
עם זאת ביהדות התורה נזהרים מלמתוח את החבל יתר על המידה ובשלב זה נמנעו מהצהרות על פרישה מהממשלה אם לא יקודם החוק. יו"ר השדולה ליהדות ישראלית, ח"כ רחל עזריה (כולנו), אמרה הערב כי  "חוק המקוואות כפי שמובא יאפשר שליטה קיצונית של הרבנות על חייהן של נשים בישראל. עד היום, תפקיד הרבנות היה לאפשר שירותי דת כמו טבילה במקווה, לכל מי שתרצה. כל אשה טבלה לפי המסורת שלה, לפי שיקול דעתה, ולפי הרב שנוהגת לשאול. כעת הרבנות הראשית מחליטה לכל אישה כיצד ואיך לטבול. החוק הזה בעצם יאסור על טבילה של נשים כסגולה ללידה קלה, סגולה להצלחת טיפולי פוריות, ואף טבילת נשים שמטעמים אישיים מבקשות לטבול ללא בלנית. נשות אנשי קבע וחיילים שמקבלות היתר לטבול מוקדם יותר יוגדרו עברייניות. מנסים לשלוט באופן בוטה בחיים הפרטיים של נשים. פגיעה כזו בנשים היא בלתי מידתית ובלתי נסבלת ומהווה חציית קו אדום ביחסי דת ומדינה".
ההתנגדות להצעת החוק של גפני באה גם מקרב קבוצת נשים אורתודוקסיות שטוענות כי ההצעה הזו תפגע בדרישתן "לטבול בלי בלנית". לדברי הנשים, הן חשו בשנים האחרונות כי זכויותיהן הבסיסיות בעת טבילתן נפגעו, ובכלל זאת נחשפו לחקירות, בדיקות גופניות פולשניות והתערבויות במנהגיהן האישיים בעת קיום הטבילה. לטענתן, הצעת החוק מוצגת אמנם כמאבק בקונסרבטיבים וברפורמים, אך היא נאבקת למעשה בעיקר באורתודוקסים, המהווים, כך לדבריהן, רוב מוחלט ביהדות המסורתית הישראלית.