מתקפת טרור התבצעה הערב (ראשון) נגד אזרחים מערביים במדינת חוף השנהב. ארבעה פעילי טרור לפחות פתחו באש לעבר נופשים בחוף בעיר נופש במדינה שבמערב אפריקה. במקום ישנם נפגעים, ולפי חלק מהדיווחים, לפחות 12 הרוגים כאשר ארבעה מהם אזרחים אירופאים. עדי ראייה דיווחו כי היריות החלו בגראן בסאם, עיירת נופש פופולרית בקרב תושבי חוף השנהב ואזרחים זרים, הנמצאת כ-40 קילומטר מזרחית לאביג'אן, המרכז הכלכלי של חוף השנהב.
לפי שעה לא ברור מיהם התוקפים ולמי הם שייכים. כזכור, בשנה שעברה, ארגון המדינה האסלאמית תקף רוחצים בעיירת נופש בתוניסיה, ו-30 בני אדם נהרגו. לפני כחודשיים ביצע דאעש מתקפה במלון ובבית קפה סמוך שבהם נוהגים לשהות אזרחים זרים בבירת בורקינה פאסו. יותר מ-20 בני אדם נהרגו. שגרירות ארצות הברית בחוף השנהב מסרה כי אין ראיות לכך שאמריקנים היו מטרה למתקפה.
 

נמלטו על נפשם

צעירה מקומית סיפרה לסוכנויות הידיעות כי רצה החוצה כששמעה ירי וראתה אנשים נמלטים על נפשם מהחוף. היא סיפרה כי תושבים מסתגרים בבתיהם וכי כוחות הביטחון הוזעקו למקום. בתמונות שצילמו תושבים באזור נראים שבעה בני אדם מוטלים על הקרקע בעקבות הפיגוע. ככל הנראה המחבלים הסתערו על מלון Etoile du Sud ("כוכב הדרום") ואחר כך דווח כי הסתערו על מלון נוסף וכי באחת הזירות מוחזקים בני ערובה. בתמונות נוספות מהזירה נראים רימונים ואפודים שהושלכו לכאורה ליד זירת הפיגוע.

ממשלת חוף השנהב פרסמה הודעה רשמית שלפיה "שירותי הביטחון שלנו נמצאים בזירה כדי להגן על אנשינו. אנחנו מבקשים מאנשים לא ליצור בהלה ולשמור על רגיעה".