פיצוץ עז נשמע הערב (ראשון) בלב בירת טורקיה, אנקרה, שהביא למותם של 34 בני אדם ולפציעתם של יותר מ-100, כך מסרו גורמים רשמיים במדינה. שר הבריאות הטורקי מסר כי 125 אנשים מטופלים בבתי החולים, מתוכם 19 באורח קשה.  על פי הדיווחים, קולות ירי נשמעו לאחר הפיצוץ, בזמן שרכבי הצלה מיהרו לאזור. השליחים הישראלים באנקרה לא נפגעו. מדיווחים עולה כי באזור הפיצוץ שוכנים משרדי ממשלה. הפיצוץ התרחש ברובע קיזילאי כשמכונית, ככל הנראה ממולכדת, התנגשה באוטובוס. לפי הדיווחים במקום ישנה המולה גדולה וכי אש פרצה כתוצאה מהפיצוץ.



הממשל בטורקיה אסר את פייסבוק וטוויטר בטורקיה אחרי שהועברו דרכיהם תמונות מפיצוץ מכונית התופת באנקרה. כך דווח ברשת CNN הטורקית. ממצאים ראשוניים מצביעים כי מי שעומדים מאחורי פיצוץ מכונית התופת באנקרה היא מפלגת הפועלים של כורדיסטן (PKK) או קבוצה המזוהה איתה. 



צפו ברגעי הפיצוץ:


עשן היתמר ממקום הפיצוץ ונראה ממרחק של שניים וחצי קילומטרים, כך מסר אחד העדים לסוכנות הידיעות "רויטרס". עוד נודע כי הפיצוץ אירע ליד הפארק המרכזי גובן המשמש גם מרכז עסקי, שנמצא בסמוך לתחנה מרכזית גדולה. הפיצוץ אירע פחות מחודש לאחר שפיצוץ מכונית תופת במרכז העיר הביא למותם של 29 בני אדם. פעילים כורדים לקחו אחריות על התקפה זו.



בשנה האחרונה, טורקיה עמדה בפני פיגועי תופת גדולים. בחודש שעבר נהרגו כ-29 בני אדם ויותר מ-60 נפצעו בפיצוץ מכונית תופת בלב אנקרה, ואז הטילה טורקיה את האחריות על מיליציות כורדיות. בחודש אוקטובר נהרגו יותר מ-100 איש בפיצוץ שתי מכוניות תופת בעצרת פרו-כורדית מחוץ לתחנת הרכבת הראשית של אנקרה. אז הטילו שלטונות טורקיה את האחריות על דאעש.



צפו ברגעי הפיצוץ, מזווית נוספת: